Leveransplanerare SAAB/Logent

Leveransplanerare SAAB/Logent

Arbetsbeskrivning

Om Logent
Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster.
Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2024 är ca 3800 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna.
Till vår enhet i Tannefors upprättar vi nu en ny roll och söker vår framtida leveransplanerare som kommer arbeta brett både inom Logent och för vår kund SAAB. Huvudansvaret inom ramen för rollen innefattar att säkerställa utleveranser och att processen hålls effektiv och välfungerande. Detta genom tätt samarbete med lager- och avsändningsverksamheten. För rätt kandidat finns möjlighet att vara delaktig i utformandet av tjänsten.
Rollen rapporterar till ansvarig Operations Manager på enheten.
Arbetsuppgifter och ansvar i korthet:
Följa upp ordrar i affärssystemet och utreda eventuella hinder för leverans.
Bevaka, utreda och följa upp ordrar som fastnat i processen / hindras från utleverans. Föra tät kommunikation med kundansvarig samt eskalera förseningar utan prognos.
Stötta Team Leader samt tekniker i utredning av avvikelser
Förbereda och sammanställa underlag för uppföljning samt konsolidera information från flera källor.
Vara delaktig och driva kontinuerligt förbättringsarbete rörande orderflödet med kundansvarig
Vara delaktig i produktion av utbildningsmaterial och utföra utbildning i nya arbetssätt

Vi söker dig som trivs med att jobba nära organisationen och har en social närvaro. Du har genom tidigare erfarenheter skaffat dig god kunskap inom leverans- och orderflöden. Som leveransplanerare tar du ägandeskap och arbetar analytiskt/lösningsorienterat för att lösa dina uppgifter. Andra egenskaper vi värdesätter är förmågan att behålla entusiasm i perioder av högt tempo, lyhördhet och en fallenhet för servicetänk. Då rollen är nyinrättad och tidigare inte funnits på denna enhet finns goda möjligheter för rätt person att lyfta fram goda idéer och forma ansvarsområdet.
Vad erbjuder vi?
Välkommen till en unik möjlighet att vara med och på en spännande och utvecklande resa på en modern arbetsplats.
Kom ombord du också, det blir en rolig resa! Vi tycker om ett högt tempo och bidrar aktivt med bra energi och engagemang både till kollegor och kunder. Vi har kul på jobbet, är flexibla och ställer alltid upp för varandra.
Ansökan
Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet.
Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, therese.griverus@logent.se. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nathalie Wiklund

Annelie Engström

Anne von Blixen

Stina Claussen

Anne von Blixen

Ann-Sofie Falkemar
073-3243195
Oscar Andersson
+46 708 - 79 30 31
Love de Val

Love de Val

Patrik Nielsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logent
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2024
  • Ansök senast: 2 oktober 2024

Besöksadress

Hammarby Fabriksväg 29-31, Stockholm
None

Postadress

Hammarby Fabriksväg 29-31
Stockholm, 12030

Liknande jobb


Leveransplanerare till Anticimex

Leveransplanerare till Anticimex

25 april 2024

5 januari 2024

16 november 2023