Leverantörsuppföljare till Enheten Leverantörsuppföljning

Leverantörsuppföljare till Enheten Leverantörsuppföljning

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Arbetsförmedlingen arbetar dedikerat med att underlätta för arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra med hjälp av våra digitala tjänster.

Arbetsförmedlingen har inlett ett stort förnyelse- och moderniseringsarbete som pågår för fullt.

I arbetet ingår en omfattande digital transformation som är direkt avgörande för vår framgång. Arbetsförmedlingen behöver utveckla arbetet med fristående aktörer/leverantörer eftersom de står för en stor del av utförandet av arbetsmarknadspolitiken. Detta innebär att ett betydande utvecklingsarbete kommer behöva genomföras kommande år. I denna spännande resa behöver vi nu ännu fler kompetenta kollegor.

Enhetens uppdrag
Enheten Leverantörsuppföljning ansvarar för att säkerställa att myndighetens kontroll och uppföljning av fristående aktörer/leverantörer bedrivs på ett kvalitativt och effektivt sätt. I detta ingår bland annat att ansvara för arbetssätt, process- och metodfrågor inom kvalitetsarbete, leverantörskontroll och leverantörsuppföljning. Enheten som leds av en enhetschef består av cirka 15 direkt rapporterande kvalificerade handläggare som har bred erfarenhet av att arbeta med leverantörsuppföljning och leverantörskontroll. Genom uppföljning och kontroll av leverantörernas verksamhet säkerställer vi att myndigheten får det vi anskaffat, att vi fångar upp och åtgärdar eventuella missförhållanden och bidrar till utveckling av leverantörernas verksamhet. 

 

Beskrivning av tjänsten
Ditt uppdrag innebär att du ska planera och genomföra uppföljning och kontroll utifrån ett proaktivt förhållningssätt. Genom ett affärsmässigt partnerskap med leverantörerna bidrar du till att säkerställa att myndighetens uppföljning och kontroll är träffsäker, ändamålsenlig och att vi får leverans utifrån avtalen. Du kommer vara en viktig länk mellan leverantörer och Arbetsförmedlingens avdelningar samt myndighetens olika operativa verksamhetsdelar så som regioner och personligt distansmöte (PDM).

I din roll kommer du att utveckla metoder, verktyg och aktiviteter inom området vilket ställer krav på att kunna utforska och utreda. I uppdraget ingår även att initiera, planera, samordna och leda beslutade uppföljningar och granskningar. Du hanterar och utreder klagomål och andra avvikelser i nära samarbete med övriga funktioner inom myndigheten. Enheten är i ett intensivt utvecklingsarbete med att utveckla enhetliga arbetsprocesser med stöd av automatisering och digitalisering vilket ställer stora krav på förändringsledning.

 

Grundläggande krav för tjänsten
- Akademisk examen motsvarande minst 180hp (120p) inom antingen statsvetenskap, nationalekonomi eller juridik 
- Erfarenhet av att utföra uppföljning, kontroll eller tillsyn av tjänster som utförs i privat regi på antingen regional eller nationell nivå inom offentlig verksamhet
- Erfarenhet av kvalitets- och verksamhetsutveckling
- Erfarenhet av utredningsarbete
- Goda kunskaper i svenska, så väl i tal som skrift

 
Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av processinriktat arbete
- Erfarenhet av att arbeta med digital utveckling

 

Personliga egenskaper
På grund av rollens karaktär måste du kunna hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du behöver vara van att bygga och upprätthålla värdeskapande relationer. Vidare behöver du vara pedagogisk samt prestigelös med hög integritet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 
Vårt erbjudande
Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vid tillsvidareanställning tillämpar Arbetsförmedlingen 6 månaders provanställning. Placeringsort vid huvudkontoret i Solna/Stockholm.

Arbetsprov kan komma att ingå som en del i rekryteringsprocessen.

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-08-15 märkt med Af-2021/0057 4983. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024