Leverantörsutvecklare /Supplier Qual. Manager

Arbetsbeskrivning

Ref nr: 149340
Placering: Finspång
Organisation: Siemens Industrial Turbomachinery AB, www.siemens.se/sit

Hos Siemens 370 000 medarbetare i 190 länder finns kunskapen och kompetensen att utveckla innovativa produkter, lösningar och tjänster inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Med världens största miljöportfölj bidrar vi dessutom till en hållbar framtid. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och vi firar i år 120-årsjubileum. Vi är nästan 5 000 medarbetare på ett 40-tal orter och söker ständigt efter nyfikna och öppna kollegor. Kanske precis som du?

Supplier Qualification Manager / Leverantörsutvecklare

Vill du vara med på resan att sätta nya arbetsstrukturer och påverka resultatet kring vår leverantörsbas på eftermarknaden? Tjänsten innebär tvärfunktionellt samarbete med flera nyckelfunktioner inom företaget och internationella kontakter både internt och externt. Denna nyinrättade roll som Supplier Quality Manager innebär att du arbetar proaktivt med att säkerhetsställa att våra interna såväl som externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité.

Inköp på service består idag av 17 medarbetare som arbetar inom olika inköpsområden.

Vilka är mina arbetsuppgifter?

Som Supplier Quality Manager (SQM) / Leverantörsutvecklare kommer du att arbeta med utvärdering och uppföljning av leverantörer samt leverantörsutveckling (exempel Design To Cost). Dessutom kommer du att koordinera riskutvärderingar för våra leverantörer i ett tvärfunktionellt forum.

I rollen ingår att vid mods&up projekt minska riskerna vid behov av införande av nya leverantörer samt att vid serietillverkning koordinera standardiseringen av produkten (PPQ) tex. nya reparationer.

Du kommer även att ansvara för att service leverantörer är kvalitets godkända i våra databaser över leverantörer och att Siemens Energy?s kvalificeringsprocess implementeras och följs.

Som SQM / Leverantörsutvecklare kommer du stödja arbetet med att våra kostnadsreduktions mål MCP och PPC nås i utsatt tid.

Du kommer att medverka vid auditering av kontrollplaner hos leverantörer och av nya leverantörer för eftermarknaden.
I arbetsuppgifterna ingår även att följa och rapportera fel rapporter och NCR- koordinatorer för köpta komponenter.

Rollen är ny på eftermarkanden vilket innebär att det finns frihet att bygga ramarna för hur eftermarknaden skall arbeta med leverantörskvalité och kvalité generellt på service produkter.

Vad krävs av mig?

Du bör ha några års erfarenhet av kvalificerat kvalitetsarbete angående leverantörer inom tillverkande industri och du har en god teoretisk kunskapsbas (t ex civilingenjör).

Arbetet innebär internationella kontakter såväl som interna förbindelser med övriga delar av företaget. Därför ser vi gärna att Du har goda kunskaper i vårt koncernspråk engelska i tal och skrift och att Du är mycket bra på att kommunicera.

Som person är du drivande och tar initiativet för att föra dina processer framåt. Dessutom har du lätt för att samarbeta med olika personer och funktioner samt har ett systemsynsätt, dvs. ser hur leverantörsbasen påverkar andra delar av företaget.

Hur ansöker jag?

För ytterligare upplysningar om tjänsten välkommen att ringa rekryterande chef, Fredrik Kornebäck 0122-829 16 eller Kristina Stockberg Gustavsson 0122-887 970.

Skicka in din ansökan via vår hemsida: www.siemens.se/jobb senast 8 december.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Magnus Andersson
08-578 412 55
Facklig Representant

Försäljningschef Magnus Larsson
070-871 88 52
Rekryterare Erik Dahlberg
08-728 13 52
Chef Sven Weslien
070- 728 19 58
Rekryterare Erik Dahlberg
070-728 13 52
Facklig Kontakt

Chef Hans Engberg
031-7768668
Chef Jan Hintze
070-7281248
Chef Mikael Holmberg
044-780 31 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 november 2013

Besöksadress

Johanneslundsv 12-14
None

Postadress

None
UPPLANDS VÄSBY, 19487

Liknande jobb


13 maj 2024

8 maj 2024