LIA-samordnare inom vårdyrken

Arbetsbeskrivning

Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar, kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar inom bland annat ekonomi, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och hälsa.

Vill du vara med och göra Sverige lite bättre? Vi hjälper människor att utvecklas och nå sina drömmar. Vår vision är att vi ska vara bäst i Sverige på kompetensförsörjande utbildning i samarbete med arbetslivet. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen att jobba hos oss?

Vill du ha ett utmanande och mycket viktigt jobb? – Vi söker nu en driven LIA-samordnare till Vårdyrkeshögskolan i Gävle

Vårdyrkeshögskolan, Teknikhögskolan och Affärshögskolan finns idag på 18 orter i Sverige och erbjuder yrkeshögskoleutbildningar och företagsutbildningar inom ett brett spektrum av områden. Detta gör vi med ett stort engagemang och med ambitionen att förse den regionala arbetsmarknaden med kompetent arbetskraft inom efterfrågade områden. För att nå vårt mål samarbetar vi med företagen i regionen vilket ger våra studerande en relevant utbildning som leder till jobb.

Vi söker nu en driven LIA-samordnare till våra yrkeshögskoleutbildningar. LIA (Lärande i arbete) är yrkeshögskolans motsvarighet till praktik och är ca: 30 % av utbildningstiden.
Gävle ingår i region norr som i dagsläget även består av verksamheter i Gävle, Skellefteå, Umeå samt Örnsköldsvik.
Regionen erbjuder också utbildningar genom varumärket Affärshögskolan och Teknikhögskolan.

Tjänstens innehåll i huvudsak:

I huvudsak kommer du att samordna arbetet kring LIA-platser för våra studerande på Vårdyrkeshögskolan och då på nationell nivå.

Som samordnare kommer du att ha huvudansvaret för att hitta lämpliga platser. Du sköter kontakten med samordnare, handledare och studerande, kvalitetssäkrar och följer upp de studerande och platserna.
LIA-platserna är inom vårdyrkena, dvs till exempel Medicinska sekreterare, tandsköterskor samt steriltekniker.
Flera av utbildningarna bedrivs på distans vilket innebär att platserna kan finnas i hela landet. Kontakt sker i huvudsak via telefon och mail, men även besök/resor kan förekomma i tjänsten.

Samordnardelen består av kommunikation mellan LIA-företagen, skolledning, studerande samt de olika Utbildningsledarna på de orter utbildningen bedrivs. Uppföljning av elevernas studieresultat i samarbete med ansvarig Utbildningsledare.

Ditt fokus kommer att ligga på:

- anskaffning av LIA-platser
- utveckling av nätverket för LIA-platser
- samordning av LIA-platserna
- nära samarbete med samordnare inom området på företag och organisationer
- nära samarbete med utbildningsledarna

Formell kompetens:

Vi ser gärna att du har branscherfarenhet inom något/några av våra verksamhetsområden inom Vårdyrkeshögskolan.
Meriterande är om du har bakgrund/kunskaper inom vården och dess verksamhet.
Med fördel har du även arbetat med någon form av samordning, till exempel personalgrupper eller liknande.

Personlig kompetens:

Vi vill att du har tidigare erfarenhet från att leda dig själv, har ett naturligt driv samt en lösningsfokuserad inställning.
En bred yrkeserfarenhet inom självständiga uppdrag som en röd tråd är meriterande. Självklart gillar du ordning och reda samt arbetar strukturerat och proaktivt.

Det är en utåtriktad roll med krav på kontinuerlig kontakt med företag, organisationer, studerande. Detta kräver att du är en tränad och orädd relationsbyggare som vet vad som krävs för att skapa samarbeten och hålla en god struktur i denna kommunikation.

För att trivas i rollen behöver du ha en god förmåga att skapa överblick över komplexa sammanhang och prioritera samt planera ditt arbete utifrån detta.

Du tänker strategiskt, lösningsorienterat och målgruppsrelaterat. Du har lätt för att ta kontakt via telefon och mail.
Du arbetar självständigt, är van att ta egna initiativ utifrån givna mål. Du är skicklig i att uttrycka dig i tal och skrift och som person är du flexibel, lyhörd och kreativ.

God datorvana främst i Officepaketet är ett krav. Goda kunskaper i Excel och gärna något affärssystem.

Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsvariation, ålder och kulturell bakgrund.

Värdeorden som genomsyrar allt vi gör är; kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad, professionell och personlig. Känner du igen dig i dessa så kommer du trivas hos oss!

Övrig information

Tillträde: 2022-05-01 eller enligt överenskommelse

Placeringsort: Gävle men kan diskuteras.

Anställningsform: Anställningen är en projektanställning på heltid i 1 år med möjlighet till förlängning och/eller eventuellt tillsvidareanställning.

Sista ansökningsdag: 2022-04-21. Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag

Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med regionchef Mats Nyberg, 026-17 69 43 alt mats.nyberg@plushogskolan.se

Är du den vi söker?

Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till oss och denna tjänst samt hur dina erfarenheter kan passa i denna tjänst hos oss. Vi är tacksamma för att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plushögskolan AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 21 april 2022

Besöksadress

Box 2546
None

Postadress

Box 2546
Göteborg, 40317

Liknande jobb


15 april 2024