OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söderberg & Partners är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finanssektorn. Vår målsättning är att bidra med råd och produkter som hela tiden gör att våra kunder ligger steget före, har kostnadseffektiva lösningar och kontroll på sina risker. Idag arbetar över 350 medarbetare under varumärket Söderberg & Partners. Har du erfarenhet av administrativt arbete? Eller är du nyutexaminerad ekonom och intresserad av finans och försäkring? Söderberg & Partners söker självgående LIV-assistenter till kontoret i Sundsvall. Arbetsuppgifterna består av bland annat rapportering och avtals- och kundadministration. Du kommer att ha viss kundkontakt i ditt arbete, men är främst ett administrativt stöd för våra rådgivare. Som person är du noggrann och har god organisationsförmåga. Vi söker en medarbetare som har en vilja att självständigt lösa problem och ta tag i sina arbetsuppgifter. Söderberg & Partners Sundsvall erbjuder dig en trivsam arbetsmiljö med högt i tak och ett utmärkt tillfälle att ta klivet in i finans- och försäkringsbranschen. Vi ser att du: - Har ekonomexamen eller erfarenhet av liknande arbete - Är serviceinriktad och flexibel - Trivs att arbeta med människor, både internt och med kunder - Har goda kunskaper inom Office-paketet, främst Excel Söderberg & Partners skräddarsyr olika typer av finansiella lösningar åt såväl företag som privatpersoner. Kontoret i Sundsvall är till stor del specialiserat på administration och bistår många av Söderberg & Partners rådgivare med administrativ support. För närvarande arbetar här ca 30 medarbetare.