LL Bolagen söker orderadministratör/ekonomiassistent

LL Bolagen söker orderadministratör/ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

LL Bolagen utvecklas och söker ny medarbetare

Vill du arbeta i en bred roll i en verksamhet som befinner sig i en spännande fas?
LL Bolagen är en företagsgrupp som erbjuder sina kunder miljö- och kostnadseffektiva lösningar inom huvudområdena avfallshantering och återvinning, drift och underhåll av markanläggningar, vinterunderhåll, lättare anläggningsarbeten, fastighetsunderhåll samt sanering. Koncernen befinner sig i en intressant fas med offensiva ambitioner för en fortsatt stark tillväxt och utveckling.

Vi söker nu en orderadministratör/ekonomiassistent till vår ekonomifunktion.

Tjänsten är bred och varierad, men dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
· Ansvar för kvittens av orders samt inläsning till reskontran
· Fakturering
· Bokföring
· In- och utbetalningar
· Kreditkontroll
· Administrativa uppgifter

Vem är du?

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller yrkesutbildning med fördel inom ekonomi och är i början av din karriär. Vi ser gärna att du har tidigare yrkeserfarenhet inom kund- och leverantörsreskontra eller andra delar inom redovisning. På ett personligt plan är du självständig, framåt och inte är rädd för att ta kontakt med intressenter, både internt och externt. Du är kommunikativ och trivs med att arbeta med egna ansvarsområden och att få uppgifter färdigställda. Ditt sätt är positivt och engagerat och du möter kunder och arbetskamrater med glädje och entusiasm. Vidare så har du god systemförståelse och lätt för att sätta dig in i nya system. Du är flexibel och har lätt att anpassa och sätta dig in i nya arbetsuppgifter och trivs med ett varierande arbete.

Vi är i en fas där vi moderniserar våra system för redovisning och rapportering såväl avseende ekonomi och administration som i den operativa driften. För närvarande arbetar vi i Fortnox, Oxceed, EDP Future och Next.

Du kommer vara en del av vår funktion för ekonomi och löneadministration som arbetar med alla våra koncernbolag. Verksamheten är entreprenöriell med korta beslutsvägar och en platt projektdriven organisation där verksamheten hela tiden är under utveckling. Du rapporterar till CFO.

Ditt intresse anmäler du till Sofia Kindström, sofia.kindstrom@llbolgaen.se

Vi vill ha din ansökan senast den 17 december 2021. Intervjuer sker löpande.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Sofia Kindström sofia.kindstrom@llbolagen.se alt. Joakim Blixt joakim.blixt@llbolagen.se

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid (100 %)
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Stockholm, Frihamnen. Flytt planerad under slutet av Q1 till Tyresö.
Se också llbolagen.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liselotte Lööf Återvinning AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Postadress

Södra Hamnvägen 3 Hus G
STOCKHOLM, 11541

Liknande jobb