Logistic Manager, IKEA Components AB

Arbetsbeskrivning

IKEA Components AB (ICOMP), som är ett helägt dotterbolag till IKEA, utvecklar koncept för och gör affärer inom beslag, komponenter och råmaterial till IKEA:s möbelsortiment, internt på IKEA kallat "Leverantörernas Inköp".Företagets huvuduppgift är att skapa optimala förutsättningar för IKEA:s leverantörer avseende inköp av beslag, komponenter och råmaterial.Företaget fungerar som en stödfunktion inom IKEA:s totala Supply Chain och är en länk mellan Inköp (Trading), Sortiments- och utvecklingsfrågor (IKEA of Sweden), Försäljning (Varuhusen och slutkonsumenterna globalt sett).IKEA Components AB arbetar globalt med verksamheten och vi har 750 anställda i Sverige, Slovakien och Kina.Genom våra samarbetspartner inom IKEA är vi verksamma på flera andra orter, länder runt om i världen. Vi söker en Logistic Manager Arbetsbeskrivning Rollen som Logistic Manager är en nyinrättad tjänst som innebär att du har det övergripande ansvaret för företagets godsflöden inklusive funktionellt personalansvar för ett mindre antal personer.Du ansvarar självständigt för att vidareutveckla och implementera företagets strategier för effektiva godsflöden.Tillsammans med vår Supply manager och våra transportspecialister (Sverige, Slovakien & Kina) kommer du att kartlägga, utveckla och genomföra förbättringar av företagets logistiska processer på en global nivå vilket även inkluderar att beskriva hur affärssystemet ska stödja processen. Du kommer att arbeta med IKEA Components totala godsflöden från leverantörerna vilka finns huvudsakligen i Asien och Europa till IKEAs leverantörer på en global nivå samt till och från företagets enheter i Slovakien och Kina.Målet är att skapa unika förutsättningar för IKEA Components ABs totala Supply Chain. Din bakgrund Du har akademisk utbildning med inriktning ekonomi eller logistik alternativt en bakgrund som civilingenjör och du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom Logistik eller Supply Chain.Du har ledarskapserfarenhet och mycket goda kunskaper i engelska.Har du erfarenhet från ett internationellt företag inom tillverkningsbranschen är det mycket meriterande. För att lyckas i rollen som Logistic Manager är du en engagerad person som brinner för utveckling och har ett helhetsperspektiv.Du är van att ta beslut och agera självständigt.Vidare är du tydlig, ödmjuk och lyhörd och trivs i en internationell miljö med ett starkt driv och korta beslutsvägar.Du har fokus på kvalitet och har ett väl utvecklat sinne för planering.Du vill vara med och påverka.Tjänstens placeringsort är i Älmhult.Resor ingår i tjänsten. Kontakt I denna rekrytering samarbetar vi med Palm & Partners AB.Vi arbetar med löpande urval så sänd in din ansökan snarast, allra senast den sista ansökningsdagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Palm & Partners AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 25 april 2008
  • Ansök senast: 25 maj 2008

Liknande jobb


Account Manager

28 september 2010

Planerings-/logistikchef

12 februari 2010

30 april 2010

11 november 2021