Logistics & Business System Administrator till företag inom detaljhandeln

Logistics & Business System Administrator till företag inom detaljhandeln

Arbetsbeskrivning

Om du trivs med att arbeta i en serviceinriktad roll med administrativa arbetsuppgifter kan du vara den vi söker. Vi söker nu för vår kunds räkning en ny medarbetare för ett uppdrag som Logistics & Business System Administrator där huvudfokus kommer att vara orderregistrering. Vi arbetar med löpande urval så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker Academic Work för vår kunds räkning en Logistics & Business System Administrator till deras kontor i centrala Stockholm. Denna roll är en del av företagets logistikavdelning och arbetsuppgifterna innebär bl. a ett ansvar för orderhantering och kundservice för företagets återförsäljare, med extra fokus på E-tailers, samt att vara logistikkontakt för de egna butikerna i Sverige och Finland. Tjänsten innebär även ett super user-ansvar för ERP-systemet Microsoft Navision samt att återförsäljarna får rätt typ av master data.

Tjänsten rapporterar till Head of Supply Chain & Technical Development men innehåller även ett nära samarbete med företagets D2C-avdelning (Direct to Consumer) samt det svenska säljteamet för återförsäljare. Rollen innebär många kontaktytor, såväl internt som externt, i en internationell miljö.

ARBETSUPPGIFTER
- Orderhantering och kundsupport för återförsäljare samt distributörer (Spanien och Australien), med fokus på svenska E-tailers
- Logistikkontakt för egna butiker i Sverige och Finland
- Säkerställa ett effektivt logistikflöde och bygga goda relationer till våra kunder
- Reklamationer, Returer och Fakturering
- Master data-hantering för E-tailers och övriga större kunder/butiker (Excel)
- Super user för affärssystemet Microsoft Navision (främst ifrån ett orderprocess-perspektiv)

VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet från en liknande roll
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
- Mycket god systemvana och teknisk förståelse
- Avancerade kunskaper inom Microsoft Excel
- Högskoleexamen är meriterande, gärna med inriktning mot försäljning/logistik/retail/e-handel
- Kunskap om affärssystemet Microsoft Dynamics Navision är meriterande

För att lyckas i rollen krävs det att du är en social teamspelare då rollen kräver många kontakter både internt och externt. Du har en datadriven approach och har lätt för att förstå systemsamband samt att använda Microsoft Excel i ditt arbete. Vi ser även att du är självgående, noggrann, lösningsorienterad och stresstålig. Du har en god analytisk förmåga och arbetar strukturerat för att göra rätt prioriteringar.



Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2022
  • Ansök senast: 24 juli 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 april 2024