Logistics Operations Manager

Logistics Operations Manager

Arbetsbeskrivning

Är du en handlingskraftig ledare inom logistik och lager som drivs av verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar? Då har vi en spännande roll för dig! Som Logistics Operations Manager på Edsbyverken så ansvarar du för det operativa och strategiska arbetet som rör våra in- och utleveranser samt lager.

Om företaget

Edsbyverken är ett företag som har funnits sedan 1899, och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden. Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.

Fakta: Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Certifieringar: ISO 9001, ISO 14001 samt Svanenmärkning.

Läs gärna mer om oss på www.edsbyn.com (http://www.edsbyn.com/)

Dina arbetsuppgifter

Edsbyverken är inne i en förändringsresa och vi söker nu dig som vill driva utvecklingen av vår logistikavdelning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Effektivisering av processer kopplade till in- och utleveranser
- Distribution, såväl inom Sverige som internationellt
- Fraktavtal och upphandling
- Lagerstyrning och inventering
- Aktivt driva förbättringsarbete
- Personalutveckling
- Driva vidareutveckling av IT-system kopplade till logistikavdelningen
- Samarbeta med relevanta parter inom supply chain för att uppnå företagsspecifika mål såsom leveranssäkerhet, kapitalbindning i lager och lageromsättningshastighet.


Vi erbjuder dig möjligheten att vara en viktig del i Edsbyverkens resa framåt. Du är placerad inom Gävleborgs län och utgår till största del från kontoret i Edsbyn där vi sitter i trevliga lokaler och har nära till produktionen. Du rapporterar till Supply Chain Manager.

Din profil

Vi söker dig som har lång erfarenhet av logistik på både en operativ och strategisk nivå, där du drivit förändringsprocesser med framgångsrikt resultat. Som ledare är du tydlig och kommunikativ, med förmågan att utveckla och engagera dina kollegor. Du är van vid att självständigt lösa problem som uppkommer i det dagliga arbetet och är intresserad av nya IT-lösningar. Vi förväntar oss att du har gedigen erfarenhet av fraktavtal, upphandlingar och distribution samt goda kunskaper inom export, tullhantering, lagerstyrning och inventering.

Som person tror vi att du är driven, självgående och har lätt för att kommunicera med såväl kollegor som transportörer och kunder. Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat och har hög IT-kompetens. Du har kort startsträcka och tvekar inte att ta i där det behövs. Det är viktigt att du är handlingskraftig, strukturerad och får saker gjorda.

Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom logistik, supply chain eller liknande. Det är även en fördel om du har tidigare erfarenhet av tillverkande industri.

Ansökan

Sök senast 09.05.2021. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Frågor om tjänsten hänvisas till rekryterande chef Jenny Hallberg, Supply Chain Manager, på 0271-27504 eller jenny.hallberg@edsbyn.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Edsbyn
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 8 oktober 2021

Liknande jobb


26 april 2024

18 april 2024

18 april 2024