Logistik-/Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Solna söker vi en logistik- och inköpsassistent.Kunden är generalagent inom sporthandeln.Arbetsuppgifter: Du kommer att ha ansvar för att varuinköpen anländer i rätt tid och på rätt sätt.Du kommer att vara den som har full kontroll över flödet på inköpssidan och arbetar i direkt anslutning med utleveransansvarig.I arbetsuppgifterna ingår även att säkerställa att inköpspriser stämmer med givna offerter samt ansvara för leverantörsreskontran.Du kommer även att ha ansvar för att välja de effektivaste sätten för hemtagning och frakter från hela världen.Bakgrund: Det är ett krav att du tidigare har erfarenhet från något annat distributionsföretag med leverantörer i Europa, USA och Fjärran Östern och att du därigenom har erfarenhet av tull och transportregler.Det är också ett krav att du kan engelska flytande i tal och skrift, det är en merit om du kan ytterligare ett eller flera språk.Du är väl förtrogen emd Officepaketet.Du har någon typ av ekonomisk utbildning, du är strukturerad och van att prioritera ditt arbete. Du ska kunna tillträda tjänsten i mars 2010.Märk din ansökan "Logistik-/inköpsassistent".Ansökningshandlingarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.Om Avanzera Bemanning AB Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering inom områdena kontor/administration, ekonomi och sälj/marknad.Inriktningen är personal med hög kompetensnivå och lång erfarenhet.Vi är medlemmar i Almega - Bemanningsföretagen och är ett Autiroserat Bemanningsföretag.Se vidare www.avanzera.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AVANZERA BEMANNING
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 mars 2010
  • Ansök senast: 22 mars 2010

Liknande jobb


Importspeditör

29 juni 2023

Importspeditör

Importspeditör

29 september 2022