OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Produktionskvalitetsavdelningen på Haldex Traction ansvarar idag för delar av reklamationsprocessen från slutprovningen hos våra kunder.Framöver kommer vi att ta över ansvaret för hela processen och behöver därför förstärka avdelningen med en tjänst.
Tjänsten innebär att ansvara för att de administrativa och ekonomiska delarna av reklamationsprocessen samt sköta saldoföring och inventering av avdelningens lager.Arbetsuppgifterna är till övervägande del administrativa med mycket rapportering och uppföljning i nära samarbete med flera avdelningar inom hela Haldex Traction.Det innebär också regelbunden kontakt med våra kunder i Sverige och Österrike, framförallt per mail och telefon men enstaka resor kan också förekomma.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Administrera och följa upp kvalitetsrapporter med svar till våra kunder på avvikelser
- Administrera och skapa fakturaunderlag
- Följa upp in- och utbetalningar mot våra kunder och agera på avvikelser
- Följa in- och utleveranser mot våra kunder och agera på avvikelser
- Sköta saldoföring och inventering
- Delta i förbättringsarbete
Din kompetens:
- Strukturerat arbetssätt
- Noggrann
- Teknikintresserad
- Minst gymnasiekompetens
- Kunskaper i Axapta eller annat är meriterande, men inget krav.
- Bra engelska i tal och skrift är ett krav, kunskaper i tyska är mycket meriterande.
- Erfarenhet eller utbildning inom ekonomi, logistik eller kvalitetsarbete är meriterande, men avgörande är personlig lämplighet för tjänsten.
E-post.
Haldex (www.haldex.com), med huvudkontor i Stockholm, tillhandahåller egenutvecklade och innovativa lösningar till den globala fordonsindustrin.Huvudinriktningen är produkter relaterade till fordonsdynamik, säkerhet och miljö.Haldex är noterat på Stockholmsbörsen och har en årlig omsättning på knappt 7 miljarder kronor med ca 4.400 medarbetare.
Innovative Vehicle Technology