Logistik- och faktureringsadministratör

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Nu söker vi för kunds räkning en logistik- och faktureringsadministratör till ett bolag som verkar inom branschen för logistik. Om du har en administrativ vana, arbetat med fakturering tidigare och är tillgänglig relativt omgående så kan det här uppdraget passa din profil. I rollen kommer du att stötta upp det befintliga teamet som är på plats, med uppgifter kopplat till ekonomiadministration. Som person tror vi att du har ett starkt öga för detaljer, är noggrann och prestigelös där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. För att trivas i rollen gillar du att jobba strukturerat med repetitiva arbetsuppgifter men är inte rädd för att stötta upp där det behövs. Vår förhoppning är att du är tillgänglig för start omgående, eller i närtid.



Dina arbetsuppgifter kommer att innebära:

Fakturera bokningar
Säkerställa att rätt priser är inlagda i systemet
Följa upp och säkerställa att faktureringen sker enligt gällande priser och avtal
Hantera eventuella faktureringsfrågor och avvikelser
Samarbeta teamet samt med andra avdelningar för att säkerställa korrekt fakturering

Vi söker dig som
Har minst 1-2 års erfarenhet av ekonomiadministration/fakturering, helst inom sjöfartsbranschen
Meriterande om du har jobbat inom rederi/spedition tidigare
Goda systemkunskaper
Goda kunskaper i Officepaketet
Talar och skriver flytande svenska och engelska
Det är starkt meriterande om du tidigare jobbat inom logistik, rederi eller spedition.

Om rekryteringsprocessen och anställningen

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader via oss på OIO, med möjlighet till förlängning givet att behovet finns kvar. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.



Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Caroline Finlöf
Lön: Fast månadslön 



Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2025
  • Ansök senast: 6 april 2025

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010