OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en strukturerad och serviceinriktad Logistik administrator till vår kund i Arendal. I denna roll kommer du att ha en central funktion inom lageradministration och godsflöden. Start sker omgående, så skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vill du ha en nyckelroll inom lageradministration där du får kombinera din noggrannhet, serviceförmåga och problemlösning? Som Logistikadministratör blir du en viktig del av verksamheten och ansvarar för att säkerställa smidiga flöden och god kundkommunikation. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där du dagligen hanterar inkommande och utgående leveranser, samarbetar med kunder och leverantörer samt bidrar till att förbättra rutiner och processer. Det här är en roll för dig som trivs i en administrativ och koordinerande position, där struktur och kvalitet står i fokus.
Detta är en tidsbegränsad anställning på cirka ett år med chans till förlängning och anställning av kunden.
Du erbjuds
- Möjlighet att bygga på dina administrativa kunskaper
- Möjlighet att få jobba i ett internationellt företag
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Säkerställa uppdraget för kund genom hantering av förfrågningar och avtal.
* Orderhantering och administration kopplad till lagerflöden.
* Ge kunder både proaktiv och reaktiv service.
* Leveransbevakning och avvikelserapportering.
* Förbereda och kontrollera fakturaunderlag samt fakturering.
* Hantering av tullfrågor och efterlevnad av tullregler.
* Säkerställa uppdraget för kund genom hantering av förfrågningar och avtal.
* Orderhantering och administration kopplad till lagerflöden.
* Ge kunder både proaktiv och reaktiv service.
* Leveransbevakning och avvikelserapportering.
* Förbereda och kontrollera fakturaunderlag samt fakturering.
* Hantering av tullfrågor och efterlevnad av tullregler.
VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet av administrativt arbete inom lager, logistik eller liknande.
- Har en godkänd eftergymnasial utbildning
- Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Har mycket god administrations- och kommunikationsförmåga.
- Har en god vana av att arbeta i affärssystem & Excel
Det är meriterande om du har
- Har utbildning inom logistik, transport, tull eller annat relevant område
- Goda kunskaper i Franska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Stresstolerant
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231