Logistikansvarig - Bygglogistik

Logistikansvarig - Bygglogistik

Arbetsbeskrivning

Logistikansvarig
Vår kund växer och vi behöver anställa personal. Just nu söker vi efter en stjärna som vill utvecklas hos vår kund i rollen som logistikansvarig.

Om vår kund
De skapar hållbara städer genom innovation och engagemang! De gör dem tillsammans med personal, kunder och leverantörer.
Vår kund är ett en konsult, en byggledare och en entreprenör företag som utför logistiktjänster inom byggbranschen.


De planerar och stöttar byggherrar genom hela byggprocessen från strategi, till upphandling och till logistiksamordning. De uträttar och följer upp att materialflödet till, från och inom byggarbetsplatsen sker på ett miljömässigt och ekonomiskt effektivt och säkert sätt.
Med deras kompetens kan byggherrar spara på kostnader i samband med byggproduktion genom en effektiv och kontrollerad logistik som ger bättre förutsättningar för en effektivare byggproduktion.

Rollbeskrivning
Logistikansvarig är ansvarige på byggarbetsplatsen och ansvarar för att byggprojektet drivs i enlighet med Logistikplanen. Du kommer således att arbeta i projekt där du rapporterar till kundens Platschef eller Projektchef. Utanför projektet rapporterar du till Projektledare som är din närmaste chef.
Du arbetsleder också övriga personal på plats. Tillsammans utgör du och kollegor ett projektteam och du får rapporter från dina team-medlemmar.

Din profil
Logistikansvarigrollen är i mångt och mycket en samordnande roll med mycket personkontakt. Som ansvarige på en byggarbetsplats är den Logistikansvarige en värdefull representant av kunden och dess varumärke bland deras kunder och entreprenörer.
Med anledning av detta sätter kunden stor vikt vid personens personliga egenskaper och erfarenhet.
För att lyckas i rollen tror vi att du är lösningsorienterad och serviceinriktad. Att vara ansvarstagande är också en personlig egenskap som vi tror att du besitter. Med dessa egenskaper har du en attityd som kommer göra att du lyckas hos oss och våra kunder.
Kunden arbetar i Office-paketet och därför kravställer vi att du ska ha goda kunskaper i Microsoft Word men ockskå grundläggande kunskaper i Microsoft Excel. Därtill är det meriterande om du har erfarenhet från bygg eller eftergymnasiala studier inom bygg.

Frågor och ansökan
Klicka på länken för att komma till ansökningssidan. Där finns även kontaktuppgifter till oss. Vi behandlar ansökningar löpande och kommer att tillsätta rollen snarast möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att få lära känna dig mer!
Om oss:
Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara.
Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter.
Välkommen till Simplex!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 21 januari 2023

Postadress

Visirvägen 3c
SÖDERTÄLJE, 15159

Liknande jobb


Chef Logistik & Kundservice

Chef Logistik & Kundservice

10 juni 2024

30 maj 2024