Logistikassistent

Arbetsbeskrivning

Lagerhaus är en butikskedja inom inredningsbranschen som sedan hösten 2004 ingår i Åhlénskoncernen. Vi befinner oss i en kraftig expansionsfas och planerar att gå från dagens 17 butiker till ett 40-tal inom några år.

Till vårt kontor som är beläget i centrala Göteborg söker vi nu en logistikassistent med goda datakunskaper

Beskrivning av arbetsuppgifter:
- Uppdatering av databasen vad gäller artiklar, priser, inleveranser, rabatterbjudanden men även med övriga dagliga rutiner förekommande på en logistik och inköpsavdelning.
- Kommunicera ut till våra butiker vad de kommer att få för varor
- Ta fram rapporter i affärssystemet Navision.
- Registrering av inventeringsresultat

Du har:
- goda kunskaper i Excel och Word
- kontorsvana

Det är meriterande om du:
- har erfarenhet av affärssystemet Navision

Viktiga egenskaper hos personen vi söker:
- Framåt och självständig
- Strukturerad
- Effektiv
- Noggrann
- Lätt för att lära
- Positiv

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lagerhaus AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 juni 2006
  • Ansök senast: 3 augusti 2006

Liknande jobb


15 februari 2010

Praktik - Butiksbiträde

17 augusti 2010

11 februari 2010

Säljare till 3

11 februari 2010