OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedol erbjuder i sina egna butiker ett brett järnhandelsortiment till konkurrenskraftiga priser inom el/elektronik, verktyg, yrkeskläder/skyddsutrustning, fordonstillbehör och förbrukningsvaror.Swedol har i varje butik en hydraulikavdelning där vi monterar hydraulslang.Vi är en komplett leverantör med hög servicenivå, exemplarisk lagerhållning och effektiva leveranser till proffsen inom bygg-, entreprenad-, åkeri- och industrisektorn - och andra - som väljer proffskvalitet.Inom SWEDOL är vi över 200 anställda och omsatte 528 Mkr under 2006.Swedol är sedan 2006 noterad på Stockholmsbörsens lista First North. Vi söker nu en logistikchef som skall vara ansvarig för hela lagerverksamheten för Swedol samt vill bidra till att utveckla Swedols logistik.Vi importerar från Asien och Europa och säljer främst i Sverige genom egna butiker och via postorder/Internet.Du kommer att leda och ansvara för cirka 30-40 medarbetare i din enhet och du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp samt rapportera direkt till VD.Din viktigaste uppgift blir att tillsammans med berörda medarbetare skapa ett fungerande lager i Örebro.Du kommer att arbeta i nära samarbete med inköp och marknad.Dina arbetsuppgifter som logistikchef kommer bland annat att innebära: . att driva, säkerställa och utveckla alla processer inom logistikområdet.. att sköta alla kontakter och förhandla med speditörer.. att ansvar för orderuttag och utleveranser . att ansvara för leveransbevakning och ankomstkontroll.. att vara delaktig i att effektivisera lager- och transportlösningar.. Du ska fatta egna självständiga beslut som du ska kunna stå för inför dina medarbetare och mot ledningsgruppen.Vi ser gärna att du som söker har dokumenterad erfarenhet av logistikarbete och har en bakgrund som chef på en liknande arbete.Vi tror att du är högskole- eller civilingenjör med inriktning mot logistik.Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av liknande arbete eller en genuin flerårig praktisk erfarenhet från området.Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Jeeves. Personen vi söker har goda ledaregenskaper samtidigt som du är ödmjuk och har bägge fötterna på jorden.Du ska vara resultatinriktad och vara engagerad samt så ska du kunna motivera både dig själv samt dina medarbetare.Ett högt arbetstempo med en förmåga att se helheten och samtidigt detaljerna är en förutsättning för tjänsten.Du ska vara social och behärska engelska i både skrift och tal.För rätt person erbjuder Swedol utmärkta möjligheter till ett utvecklande och stimulerande arbete i en internationell miljö.