Logistikchef, Göteborg

Arbetsbeskrivning

add-logistics ab är det enda rekryterings- och bemanningsföretaget med specialkompetens inom transport och logistikområdet.För add-logistics är sekretess ett nyckelord, något alla kunder och kandidater kan förutsätta.Vår kund behöver förstärka sin logistikfunktion med en logistikchef i Göteborg.Den skandinaviska verksamheten omsatte ca 387 miljoner SEK år 2007 och omfattar förutom Sverige även Norge, Danmark och Finland.Forever Living Products Scandinavia AB är medlem i Direkthandelns Förening i respektive land.Företaget sysselsätter ca 60 000 återförsäljare i Skandinavien samt ett 50-tal medarbetare på huvudkontoret i Göteborg.Moderbolaget finns i USA och är världens största producent och odlare av Aloe Vera.Koncernen finns representerad i 130 länder och omsätter globalt drygt 2 miljarder USD. Forever Living Products Scandinavia AB fick under 2006 tillväxt-utmärkelsen "Årets Långlivare" av Business Region Göteborg och har kreditrating AAA för långvarig och stabil kreditvärdighet.Nu söker de en vikarie för vår Logistikchef med placering på huvudkontoret för Skandinavien, som finns i anrika Villa Korndal i Mölndal.I rollen som Logistikchef tillhör du Ledningsgruppen och har personal ansvar för Logistikavdelningen som består av 6 personer.Tjänsten är ett vikariat på ca ett år med eventuell förlängning.Arbetsuppgifter: Övergripande ansvar för order, betalningar, ansökningar, uppsägningar, internationell sponsring, reklamationer, lager samt distribution till våra återförsäljare inom Skandinavien.Vidare ingår även; Kontroll/stöd av avrop- månatliga beställningar av produkter från fabrik.(USA), Lagerflöden/kostnader, Lagernivåer samt inventeringar, budget, mätningar och rapportering.Delta/följa upp olika utvecklingsprojekt för effektivisering av hela logistikflödet bland annat: Direkt delaktig i Forever Direct (Centrallager i Europa).Fortsätta att driva effektivisering och utveckling av vår nya TPL.reklamations projekt.Beslutfattare och stöd i hela logistikprocessen.Information internt och externt angående avvikelser/störningar i processen.Operativt personalansvar för samtliga anställda på Logistik avdelningen.Genomföra utvecklingssamtal, uppföljning utvecklingsaktiviteter, samt lönesamtal.Krav för tjänsten: Akademisk utbildning som civilekonom, civilingenjör eller motsvarande samt minst 5 års erfa-renhet av logistik.Erfarenhet av Ledningsgruppsarbete.Förståelse/erfarenhet för logistikens processer, order, betalningar, planering, prognoser, leve-ranser, reklamationer, lager och distribution.Erfaren ledare Praktisk erfarenhet av budgetarbete samt god förmåga att följa upp/kontrollera kostnader och analysera utfall.Erfarenhet av förhandlingar inom lager och transport.God Engelska i tal och skrift.God IT vana från IT-system - affärssystem, Excel samt övriga Officeprogram.Vi ser gärna att du som söker: Är analytisk, drivande och initiativkraftig, duktig på att skapa och vidmakthålla bra relationer, engagerad att ständigt jobba för förbättringar samt att leda arbetet mot uppsatta mål.God problemlösningsförmåga är flexibel och prestigelös har en väl utvecklad känsla för kundservice är strukturerad samt noggrann, stresstålig och som tycker om att ta stort ansvar för sitt arbete. Intervjuer sker löpande.Ansök därmed snarast.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: add-logistics AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 december 2008
  • Ansök senast: 1 februari 2009

Liknande jobb


16 maj 2024

Logistik- & Inköpschef till Gesab

16 maj 2024

Logistik- & Inköpschef till Gesab

16 maj 2024

Lagerchef/logistikchef till Sverige

15 maj 2024