OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Invacare Corporation (NYSE: IVC), med huvudkontor i Ohio, USA är världsledande inom tillverkning och distribution av hjälpmedel för förflyttning och hjälpmedel för hemvård, institutioner och sjukhem och sjukhus som främjar patienters rehabilitering och möjliggör en aktiv livsstil. Koncernen har 5000 anställda och marknadsför sina produkter i mer än 80 länder världen över. Invacare REA söker med placering i Diö en
Logistikchef
med ansvar för kundsupport till Europeiska säljbolag
I denna befattning är man en mycket viktig länk mellan fabriken i Diö och koncernens säljbolag i Europa. Du ansvarar för tre underavdelningar. Transportlogistik vilket innebär ansvar för externlogistiken till och från fabriken inklusive transportavtalen. Kundsupportavdelningen, som supportar koncernens Europeiska säljbolag med deras frågeställningar. Det tredje området innebär ansvar för distributionen av färdiga produkter inklusive reservdelar. I uppdraget ingår dagliga kontakter med produktionsorganisationen för att supporta kunderna på bästa sätt. Verksamheten är starkt beroende av en effektiv varuförsörjning och distribution samt en väl fungerande kundsupport, varför du blir högst delaktig i att skapa de bästa logistiska flödena och en hög servicegrad till kunderna.
Ditt uppdrag består till stor del i att vara ett aktivt stöd och en support till din verksamhet så att man uppfyller förväntningar och krav från säljbolagen och så att de får det dagliga stödet de behöver. Tillika har man i rollen en viktig funktion i länken till produktionen. Du vidareutvecklar din avdelning så att man fortsatt har nöjda kunder och så att produktionsorganisation ges den återkoppling från marknaden som de behöver för att vara en professionell och aktad leverantör. I rollen som chef ingår att coacha och utveckla medarbetarna och som medlem i ledningsgruppen i Diö att driva verksamhetens långsiktiga utvecklingsarbete framåt.
Till din hjälp har du åtta direktrapporterande samt ytterligare cirka 30 medarbetare. Du får en nyckelroll med stort inflytande i organisationen i Diö och rapporterar till VD.
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom logistik, transport eller spedition alternativt motsvarande erfarenhet samt erfarenhet av att arbeta med internationella varuflöden samt kunskap inom avtals- och transporträtt. Du har en god ledarerfarenhet, har arbetat nära kunder med tydligt kundfokus. Det är viktigt att du har förmåga och trivs med att skapa goda kundrelationer samt att arbeta med ständiga förbättringar. Språkmässigt behärskar du såväl svenska och engelska väl i tal och skrift.
Vid eventuella frågor är du välkommen att ta en första konfidentiell kontakt med Robin Jacobsson eller Eva Dehn Ericsson vid Högström & Co Management som vi samarbetar med i denna rekrytering. Du når dem på 0470-70 56 30. Din ansökan, som behandlas konfidentiellt även mot vår uppdragsgivare, sänder du snarast, dock senast den 4 maj via www.hogstrom-co.se, Aktuella tjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Håkan Cöster
0470-70 56 30
Eva Dehn-Ericsson
0470-70 56 30
Daniel Thelaus
0480 42 26 50
Elin Runbert
0455-32 29 53
Regiondirektör Anna-Lena Cederström
0455-30 50 01
Cecilia Ahlqvist
0470-70 56 30
Daniel Thelaus
0470-70 56 30
Anna Fransson
0470-70 56 30
Gunnar Johannesson
0470-70 56 30
Eva Dehn Ericsson
0470-70 56 30