Logistiker till Element Metech i Linköping!

Logistiker till Element Metech i Linköping!

Arbetsbeskrivning

Är du en driven person med praktisk erfarenhet av logistik och som är på jakt efter nya utmaningar? Kika hit! Element Metech i Linköping söker nu en logistiker på heltid som kan börja omgående. Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med ett löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Element är en av världens främsta och snabbast växande företag inom provning, inspektion, kalibrering och certifiering. Dom erbjuder kvalificerade tjänster inom materialprovning, produktprovning, kalibrering och certifiering till industri och myndigheter med högt ställda kvalitetskrav, inom bl.a. flygindustri, olja/gas, fordons- och verkstadsindustri samt inom byggindustri och infrastruktur. I rollen som logistiker kommer du tillhöra ett team med två andra personer och du kommer bland annat ha ansvar för enhetens flöde av material, godshantering samt administrera kundbeställningar och leveranser.

Du erbjuds
- Chansen att få vara en del av ett växande och spännande företag.
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera och registrera gods. Registrering av kundbeställning i lokalt system och att rätt uppgifter om objekt och uppdrag/tjänst säkerställs i förhållande till beställning.
* Utfärda och underteckna frakthandlingar.
* Hantera farligt gods och dess dokumentation.
* Boka/beställa lämpliga transporter inrikes + utrikes i avsedda system.
* Viss tullkompetens för att kunna boka transport med korrekta villkor och krav.
* Kontakt med speditörer för bokningar, hämtningar och ev reklamationer.


VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift då arbetet kräver de.
- Har praktisk erfarenhet av att ha jobbat med logistik men även lager.
- Har B-körkort.
- Har ADR-utbildning för farligt gods.
- Har god datavana och även inom windows.
- Har en god fysisk förmåga då det förekommer tunga lyft i de vardagliga arbetet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Anpassningsbar/flexibel
- Självgående
- Samarbetsvillig
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2023
  • Ansök senast: 28 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024