Logistikkonsult till Nolek

Logistikkonsult till Nolek

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av logistik och trivs i en koordinerande roll? Då kan vi ha tjänsten för dig! Vi söker nu en logistikkonsult till vår kund Nolek som sedan starten 1973 erbjudit innovativa tekniklösningar med kundanpassade produkter. Konsultuppdraget är på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig i 3 månader. Tjänsten är med placering på Noleks kontor i Norsborg, söder om Stockholm.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Leveranskoordinering av inkommande gods, kontroll och planering
• Daglig skötsel av alla inkommande och avgående transporter
• Förse kunder och partners med relevant fraktdokumentation och tulldokumentation där så är tillämpligt.
• Ansvara för lagerförda artiklar i lagret


Vem är du?
För att bli framgångsrik i denna tjänst ser vi att du har minst 1-2 års erfarenhet inom arbetsområdet. Du har med fördel relevant utbildningsbakgrund inom lager och logistik eller liknande. Språkligt så har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift. Har du erfarenhet av att ha arbetat med tulldeklarationer är det mycket meriterande.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Du trivs i en koordinerande roll och är inte rädd för att ta egna initiativ. Vi ser att du är en utpräglad lagspelare med ett hjälpsamt och flexibelt förhållningssätt till dina kollegor, dina kunder och leverantörer och andra du kommer att samverka med.


Om verksamheten
Nolek är en världsledande leverantör av helhetslösningar när det gäller tätkontroll, verifieringsprovning, läcksökning, heliumladdning och heliumåtervinning. Läcksökning används idag inom områden från elbilar/batterier och energilösningar till applikationer inom områden som medicin, vetenskap och rymd. Alla våra produkter är helt kundanpassade vilket ställer stora krav på vår problemlösningsförmåga och uppfinningsrikedom. Sedan starten 1973 har Nolek varit ledande inom utvecklingen av avancerad tätkontroll och skapat standarden för detta. Vi brinner för innovativa tekniklösningar och erbjuder marknadsledande produkter. Vi erbjuder både kundanpassade och standardiserade lösningar och på vårt huvudkontor i Norsborg har vi vår egen FoU avdelning för att fortsatt hålla oss i framkanten av tätkontrollsteknologin.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 28 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023