Logistikkoordinator

Logistikkoordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Om du trivs i ett arbete med stor noggrannhet, orderhantering och administrativt arbete så är detta rollen för dig. I rollen kommer du hjälpa företagets orderavdelning med att ta emot ordrar, hantera dessa och handlägga dessa i deras system.


Uppdrag: start omgående,6 månader med chans till förlängt
Omfattning: 40h/veckan
Plats: Solna, Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden
Rollen kräver stor noggrannhet, flexibilitet och ett sinne för prioritering över vad dagens arbete kräver.
I den här rollen kommer du bland annat få:


Hantera och följa upp leveranser och ordrar, utgående och inkommande
Administrera och handlägga ordrar och leveranser
Kontaktnät internt
Kundkontakt och service med flertal externa kunder




Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen behöver du:


Lösningsorienterad och självgående
Tidigare arbetslivserfarenhet inom administrations-/serviceområdet eller hantering av ordrar
Förmåga att arbeta under press samtidigt som högsta standard av noggrannhet och precision bibehålls
Välorganiserad och effektiv i hanteringen av olika uppgifter
Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska (kommunikativ nivå). Detta både för kunder men även dina kollegor internt.
Bekväm att kommunicera på både Svenska och Engelska




Erfarenhet
Administrativa insatser
Försiktighet till detaljer
Engelska
Teamarbete
Kommunikation


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


29 februari 2024

19 februari 2024

Logistics Developer

Logistics Developer

17 februari 2024

Logistikingenjör till ABB Robotics

Logistikingenjör till ABB Robotics

8 februari 2024