Logistikkoordinator, Södertälje

Logistikkoordinator, Södertälje

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en person med erfarenhet av logistik och söker nya utmaningar? Är du driven, strukturerad och trivs i en koordinerande roll? Vi söker nu en logistikkoordinator med samordnar egenskaper till vår kund. 

Ansvarsområden
Som logistikkoordinator kommer du arbeta med att övervaka, planera och verkställa arbetsfördelningen i ditt team. Viktiga delar av arbetet är att samverka i bl.a driftplaneringen av anläggningen och delta i utvecklingsmöten. Vidare innefattar din roll att inventera och agera på eventuella avvikelser. Andra ansvarsområden innefattar att arbeta proaktivt med förbättringsarbete av processer och uppförandet av statistik, planering och utveckling av rutiner. 

Några av dina dagliga arbetsuppgifter är:
Ansvara för att inkommande lastbilar ankomstregistreras med rätt ordernummer och med rätt antal ordrar
Dokumentera alla avvikelser gällande lastbilshantering 
Koordinera trucktrafiken på området och säkerställa flödet genom Poolområdet utifrån lastplatser och tillgängliga truckar 
Ansvara för att avslutade lastbilar avregistreras med korrekta frakthandlingar 
Utföra daglig inventering 
Uppdatera balansen i systemet utifrån daglig inventering 
Förbereda morgondagens ordrar, skriva ut och sortera i rätt fönster 
Utföra uppstarts-/avslutsrutiner av fastigheter, grindar och godsmottagningen
Agera på och rapportera direkta avvikelser, ex. trasiga pallar, returartiklar
Delta aktivt i förbättringsaktiviteter


Arbetstider


2- skift
Heltid


Kvalifikationer
Krav för tjänsten:
B- körkort
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

För att lyckas i rollen som logistikkoordinator bör du vara flexibel och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du ska vara positiv och noggrann i ditt arbete samtidigt som du kan arbeta i ett högt tempo. Vi ser gärna att du som person även har ett lösningsorienterat förhållningssätt.

Meriterande: 
Truckkort A1- A4, B1- B4

Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-02-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


8 april 2024