Logistikkoordinator till internationellt bolag i söderort

Logistikkoordinator till internationellt bolag i söderort

Arbetsbeskrivning

SJR tillsätter nu för kunds räkning 2 st Logistikkoordinatorer. Vår kund är en logistikpartner inom dryckesbranschen som är verksam över hela världen. Din arbetsplats kommer vara på kundens svenska huvudkontor i Jordbro, strax söder om Stockholm.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start så snart som möjligt och för rätt person kan detta uppdrag leda till en anställning direkt hos kunden.

Om jobbet
I rollen som Logistikkoordinator har du mycket kundkontakt där du planerar order och transporter, har koll på avvikelser, returer och leveranser samt hanterar tillhörande frågor från kunder och leverantörer. Rapportering sker till Operations Manager.

Vidare kommer dina arbetsuppgifter att vara:

- Sköta registrering och kontroll av indata från kunder och underleverantörer enligt gällande rutiner och processer
- Hålla daglig kontakt med kunder och leverantörer samt vara behjälplig vid systemfrågor och eventuella produktionsstörningar
- Genomföra analyser och återkoppla till berörd funktion
- Felsöka och agera problemlösande
- Fakturering och kostnadskontroll
- Fjärr och distributionsplanering
- Säkerställa och kontrollera lagerhållning
- Bli super-user för IT ärenden och säkerställa masterdata i IT systemen
- Eftersträva ständiga förbättringar av rutiner och processer
- Ad hoc uppgifter relaterade till logistikfunktionen


I tjänsten ingår att ha beredskap och jour enligt schema mellan kl 18-21 vardagar.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en universitetsutbildning eller YH-utbildning inom logistik eller motsvarande. Du har arbetat inom servicebranschen eller i en roll som logistik/transport/orderkoordinator eller liknande tidigare. Du är van att ha kundkontakt med stort fokus på att ge kunden bästa möjliga service. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt är flytande i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du kommunikativ, lösningsorienterad och tycker om att arbeta såväl självständigt som i team. Du tar egna initiativ och har en förmåga att ta ett helhetsansvar för dina arbetsuppgifter. Det är en fördel om du är van att jobba målinriktat mot deadlines samtidigt som du är flexibel och hjälpsam gentemot kollegor. Det är självklart för dig att dela med dig av kunskap samt att hålla dig uppdaterad inom arbetet.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-11-14.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 6 april 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023