Logistiksamordnare / Support B2B

Logistiksamordnare / Support B2B

Arbetsbeskrivning

Om företaget.

Företaget arbetar med transport och logistik av läkemedel och sjukvårdsprodukter där deras stora kunder befinner sig inom apotek, sjukhus, dagligvaruhandeln och slutkonsumenter. De är en oberoende leverantör som underlättar för sina kunder för att säkert och jämlikt distribuera läkemedel där de ser till att skapa värde för sina kunder genom trygga transportlösningar, där kunden alltid ska kunna räkna med att få sina varor i tid. 

Din roll som Logistiksamordnare / Support B2B

I rollen kommer du fokusera på att leverera professionell service och support både mot interna och externa kunder och kontakter. Du kommer koordinera och svara på frågor gällande beställningar och leveranser av läkemedel och sjukvårdsprodukter. Du kommer hantera frågor gällande leveransstatus, fakturering och kreditering och hålla kunddialogen över telefon och mejl. Du har en viktig del i transportkedjan då tidiga fel i processen kan bli större längre fram och det ställer krav på noggrannhet i utförandet, vilket också är viktigt då företaget har många unika kundanpassningar. I rollen ingår också att du får möjlighet att ansvara för några specifika kunder där du blir deras kontaktperson. Det är ett arbete som bitvis sker under tidspress och i högt tempo då de har leveranskrav på sig att kunna planera, distribuera och leverera sina produkter under 24 timmar från inkommande order med höga krav på kvalitet.

Organisationen är i förändring och du kommer få möjlighet att vara en bidragande del i ett nytt mer kundfokuserat arbetssätt.

Dina kvalifikationer

Du har sannolikt kunskap inom eller erfarenhet av att ha arbetat:

KundfokuseratAdministrativtSjälvständigt och i TeamFlytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande med utbildning eller erfarenheter inom:

Ekonomi/LogistikMovex eller JD EnterpriseOne

För att trivas i rollen tror vi att du är van att sätta kunden i fokus och trivs i kunddialogen där du kommunicerar utan problem både i text och över telefon. Vi tror också att du gillar att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra då du kommer ta ägandeskap för dina kundärenden men alltid ha möjlighet att samarbeta med dina kollegor. Du motiveras sannolikt av att ha mycket att göra där du snabbt kan utläsa vad som är viktigt och kunna prioritera ditt arbete med stort fokus på noggrannhet. Då organisationen är i förändring tror vi att du är trygg i dig själv och har ett inre driv att vilja utvecklas och lära dig nya saker.

Vad erbjuder företaget dig?

Vill du arbeta i ett företag som bidrar till samhällsnyttan där du blir en nyckelspelare i distributionen av läkemedel och sjukvårdsutrustning? Då är det här företaget och rollen för dig! Företaget sitter i ljusa fräscha lokaler i öppet kontorslandskap där du kommer ingå i en grupp om 9 personer. Gruppen är relativt senior och det finns mycket kunskap att hämta men också en begynnande öppenhet för förändring och nya idéer. Under upplärningen kommer du få möjlig att gå bredvid en mentor. 

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Hyrrekrytering

Plats: Göteborg

Lön: Enligt överenskommelse

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023