OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HC Advance AB är ett fristående svenskt IT-bolag med inriktning på hälso- och sjukvårdssektorn. Företaget startades 2001 av ett antal erfarna konsulter och affärsmän och ägs gemensamt av personalen och Profdoc. Deras koncept är "Mer tid till verksamheten. Mindre vid datorn" och de vill hjälpa sina kunder med unika koncept för IT-stöd. För HC Advance räkning söker vi nu dig som vill arbeta tre dagar per vecka som lokal IT-support hos en av HC Advance kunder. Kunden är ett företag med ca 100 anställda verksamt inom finansbranschen med kontor i centrala Göteborg. Som lokal IT-support hjälper du kundens anställda med diverse IT-relaterade problem och förfrågningar. Det kan röra sig om teknisk support av PC, hårdvara/mjukvara, skrivare och annan kringutrustning samt installation av skrivare, program/virusskydd/mail etc. På sikt innebär rollen även webbutveckling samt webbdesign av hemsidor. Är du den vi söker? Du är utbildad inom data/IT och har gärna tidigare erfarenhet av lokal IT-support. Du har god kunskap inom applikationssupport samt arbete mot centrala nätverk. Kunskap inom ASP, SQL och JAVA är meriterande. Som person ser vi att du är: - Social- och affärsmässig - Serviceinriktad och pedagogisk - Engagerad och positiv - Ansvarstagande och lösningsorienterad Det är dessutom viktigt att du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Information: Start: Omgående Omfattning: Tre dagar per vecka, på sikt heltidsanställning Slut: 2008-12-31 Lön: Enligt överenskommelse Detta är ett stimulerande och meriterande uppdrag på ett trivsamt företag med goda chanser till stor personlig utveckling. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av HC Advance kunder.