Lön- och HR-ansvarig till kund i Lidköping

Lön- och HR-ansvarig till kund i Lidköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetserfarenhet av löner och HR-arbete? Trivs du med att arbeta självständigt och ha många bollar i luften? Då kan det vara dig vi söker! 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I rollen som Lön- och HR-ansvarig kommer det innebära att du självständigt ska hantera löneadministrationen för företaget  och som HR-ansvarig kommer du även vara den som utvecklar de policys och rutiner som krävs på företaget.

Arbetet kommer bestå av varierande uppgifter så som att boka resor, hantera post, samordna företagets arbetsmiljöarbete och stötta ekonomifunktionen.  Det kommer också innebära att  stötta cheferna med personalfrågor, förhandlingar och rekryteringar.

Arbetstider
Heltid, dagtid

Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll ser vi att du som söker har:
Akademisk utbildning inom lön, ekonomi, HR eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Tidigare erfarenhet av löneprogram.
Goda kunskaper i att uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska och engelska. 
Tidigare erfarenhet av att arbeta med HR-arbete.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta självständigt med lönearbete.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information kontakta Elin Brattberg: elin.brattberg@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 7 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 maj 2024

26 april 2024