Lön och Personaladministratör till Apotea

Lön och Personaladministratör till Apotea

Arbetsbeskrivning

På Apotea händer det mycket och vi växter snabbt. Nu behöver vi förstärka med en Lön och Personaladministratör till vår Personalavdelning i Stockholm.
Som Lön och Personaladministratör blir du en viktig del i HR-avdelningens arbete. Befattningen kräver en stor flexibilitet och du som person trivs i att arbeta i ett högt tempo med en stor variation av arbetsuppgifter.
Du kommer att arbeta med att stötta både dina kollegor på HR-avdelningen och cheferna i personaladministrativa uppgifter både löpande och efter behov. Du kommer att arbeta med löneadministration och med löpande HR-administration beroende på behov. Du kommer även att arbeta med exempelvis anställningsadministration och tidrapportering där du också fungerar som expert i våra personaladministrativa system. HR-avdelningen är i en spännande fas med mycket utveckling.
Arbetsuppgifter
Anställningsadministration
Upprätta anställningsavtal
Ta fram statistik och rapporter för underlag till bemanningsplanering och HR-nyckeltal
Tidrapportering
Sedvanlig löneadministration
Reseräkningar
Arbetsgivarintyg



En viktig del i tjänsten är även att stötta chefer och medarbetare i Lön/PA frågor i enlighet med gällande lagar och kollektivavtal. Med stöd av övriga i gruppen arbetar du självständigt och tar ett stort eget ansvar.
Vi söker någon som har:
Relevant eftergymnasial utbildning inom HR och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Mycket goda kunskaper i office och excel
Erfarenhet av IT-stöd inom HR-området
Erfarenhet av Quinyx och Hogia är meriterande



Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har integritet i ditt arbete. Som person är du serviceinriktad och tycker om att ge support till chefer och kollegor. Du kommer på ett konsultativt sätt stötta chefer och medarbetare i Lön/PA administrativa frågor.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är analytisk och flexibel i ditt arbete samt har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi söker en glad och positiv person som bidrar till gruppens goda stämning och resultat.
Apotea är i ständig expansion och förändring, där snabba beslut präglar verksamheten. För att lyckas i rollen måste du kunna hantera och se utmaningen i att jobba i en föränderlig miljö.
Vi erbjuder
Intressanta arbetsuppgifter i ett företag som är mycket expansivt och under ständig utveckling. Tillsammans har teamet ett stort engagemang och vi är måna om att du ska känna dig som en i gänget.
Vi är
Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 21 000 receptfria varor och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2020. Med snabba leveranser och rådgivning via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 12 Mkr till 4 miljarder 2020. Apotea.se har över 1 000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information se apotea.se
Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och tillsvidare med 6 mån provanställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Pär Svärdson
070-4974237
Anna Stenhall
08-52239853
Kundservicechef Emily Granath
08-7509220
Anna Grenholm
08-750 92 20
Redovisningschef Anna Mondragon
070-4974237

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apotea AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Besöksadress

Sveavägen 166
Stockholm

Postadress

Sveavägen 166, 3 tr
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024