OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strömsnäsbolagen är en snabbt växande företagsgrupp med drygt 80 anställda inom fyra verksamhetsområden, Frakt, Lager, Förpackningar och Lokaluthyrning.
Som löne- och ekonomiadministratör hos oss är din främsta uppgift att ansvara för och administrera hela löneprocessen för både tjänstemän och kollektivanställda. Du ska samtidigt ge stöd till chefer och medarbetare i löne- och personalfrågor. Du kommer att ha kontakt med myndigheter i olika frågor.
Vi arbetar i både Fortnox och FeroxTid.
Lönedelen är inte är 100% idag så det kan komma ytterligare uppgifter inom ekonomi och diverse områden. Eftersom vårt bolag befinner sig i en expansiv fas behöver vi både utveckla och automatisera våra tjänster. Du har därmed goda möjligheter att växa i rollen med tillkommande och varierande uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer delvis att kunna anpassas efter dina erfarenheter och kunskaper.
Din profil
Tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter
Goda färdigheter i Officepaketet, Fortnox, Feroxtid
Du behärskar mycket god svenska och gärna även engelska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i den här rollen har du ett personligt engagemang, är självgående med god arbetsförmåga och kan effektivt driva ditt arbete framåt. Samtidigt har du lätt för att samarbeta i team, är relationsskapande och är bra på att planera och organisera ditt arbete.