Löne- och ekonomiadministratör

Löne- och ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Löne- och ekonomiadministratör
Är du en serviceinriktad löne- och ekonomiadministratör med erfarenhet av löpande bokföring som trivs bra i en omväxlande miljö? Då kan du vara den vi söker! 

Vi söker en löne- och ekonomiadministratör till vårt team på Dramatens ekonomiavdelning. Teamet består av fyra personer där du blir en utav de två som hanterar löneprocessen för cirka 500 löner per månad.På ekonomiavdelningen finns, förutom två löne- och ekonomiadministratörer, en redovisningsansvarig och en CFO. Som löne- och ekonomiadministratör ansvarar du bland annat för hela löneprocessen från början till slut och från litet till stort. Du arbetar nära verksamheten och supporterar medarbetare och chefer i lönerelaterade frågor. Du kommer också att arbeta med löpande bokföringsarbete inom leverantörs- och kundreskontra.

Vi ser att tjänsten fördelar sig 50-75% på lön och 25-50% ekonomiadministration.

Exempel på arbetsuppgifter lön:
-Löneprocessen, från tidrapportering till löneutbetalning
-Administration av tjänstgörings- och arbetsgivarintyg
-Framtagande av statistik och underlag
-Rapportering och kontakt med myndigheter
-Tolka och tillämpa kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar

Exempel på arbetsuppgifter ekonomi:
-Leverantörs- och kundreskontra
-Löpande bokföring
-Arkivering

Du har gedigen erfarenhet av löneadministration och är van att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Du har erfarenhet av och förståelse för löpande bokföringsarbete. Du är gymnasieekonom med goda kunskaper i officepaketet. Vi vill att du har stor kunskap och erfarenhet av Agda PS, som är det lönesystem Dramaten använder. Inom redovisning använder vi Visma Control och DCE. Du har god systemvana och ett stort intresse av att förbättra och effektivisera arbetsprocesser.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är noggrann, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du arbetar självständigt och strukturerat, är ansvarsfull och van att ta egna initiativ.

Dramaten är medlem i arbetsgivarorganisationen Svensk Scenkonst och har kollektivavtal. Tjänsten är en heltidsanställning med placering alldeles invid Dramaten i centrala Stockholm. Vi tillämpar provanställning och du kommer att rapportera till CFO. Tillträde sker snarast efter överenskommelse.

Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Frågor om tjänsten besvaras av CFO Christina Carlsson på christina.carlsson@dramaten.se eller via mobil 073-5104880.

Sista ansökningsdag är den 10 januari!
Urval och intervjuer sker löpande under processen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Bjerkander
08-665 61 00
Stephanie Burberry
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Jakob Egge
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Annika Sundmalm
08-665 61 00
Mia Kihlberger
08-665 61 87
Mia Kihlberger
08-665 61 00
Susanne Ömossa
08-665 61 00
Susanna Aronson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Dramatiska Teatern AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Nybrogatan 2
None

Postadress

Nybrogatan 2
STOCKHOLM, 10241

Liknande jobb


Payroll Specialist

Payroll Specialist

8 maj 2021

Erfaren lönespecialist till Coop Sverige AB

Erfaren lönespecialist till Coop Sverige AB

7 maj 2021

Löneadministratör på deltid

7 maj 2021