Löne- och personaladministratör, en heltidstjänst

Arbetsbeskrivning

Örebro växer och det gör vi med! Futurum Fastigheter i Örebro AB ägs av Örebro kommun. Företaget har drygt 90 anställda och äger och utvecklar ca 390 000 kvm skolor, förskolor och brandstationer. Vi arbetar med miljöer där våra barn och ungdomar tillbringar stor del av sin tid. Barnen och ungdomarna är våra kunder. Dessutom är de vår framtid. Så även om vi är ett fastighetsbolag, så är det framtiden vi jobbar med. Det är därför vi heter Futurum!


Vi har vuxit och därför söker vi nu dig med erfarenhet som

Löne- personaladministratör, en heltidstjänst
Har Du tidigare erfarenhet att självständigt och tillsammans med ytterligare en kollega, driva och utveckla löneadministration samt vissa personaladministrativa sysslor - då kan det med all säkerhet vara just Dig vi söker.

Vi söker Dig som med ditt driv, din flexibilitet och inställning till dina arbetsuppgifter älskar att serva och få göra diverse administrativa saker tillsammans med vår HR-chef, allt för att vår verksamhet, chefer och kollegor ska få det stöd och den support de behöver.


Du behöver vara bekväm med frågor som rör likväl kollektivavtal (vi lyder under AB-avtalet) som arbetsrättsliga saker.



Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att administrera och rent praktiskt ”köra” våra löner för de drygt 90 anställda vi har idag. Vi bedömer att ca 50% av din tid läggs på löneadministration. Övrig tid jobbar du med personal-administration, statistik, chefsstöd och systemutveckling - där bättre utnyttjande av vårt lönesystem Hogia och vårt tidredovisningssystem Tidomat är uppgifter som kommer att ingå i dina dagliga arbetsuppgifter.

Vi har även ansvar för att vår personal får ta del av lite olika aktiviteter, såsom förebyggande friskvårdsinsatser, kick-offer och andra rent personalfrämjande träffar.

Tycker du liksom övriga inom personalfunktionen att det är stimulerande med olika arbetsuppgifter parallellt med våra rent professionella sysslor, då vill vi att du söker till oss. Vi lovar att du kommer att ha att göra, och vi det med hög energi och mycket engagemang - då blir det också både roligt och utvecklande.

Välkommen till oss!


Låter det här som det passar in på dig?

Eller har du kanske frågor kring rollen? Ring då till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB på telefon 019-12 60 49, så reder hon ut dina frågetecken. Vi vill få in ett personligt brev och din cv senast den 9:e januari 2017. Ansöker gör du via hemsidan:  www.personalpoolen.se/lediga-jobb

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalpoolen Mellansverige AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
None

Postadress

Engelbrektsgatan 8
ÖREBRO, 70142

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024