Löne- och systemansvarig

Arbetsbeskrivning

Osby kommun ligger i Nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige. Här kan du kombinera närheten till städers puls med den lugna gården på landet. Kommunen har ca 12 700 invånare och är en modern och levande kommun med väl utbyggd service, som i kombination med en äkta gemenskapskänsla skapar en trygg tillvaro.

Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns till för våra medborgare, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb!

I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensamma värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Där vi anser att Mångfald är en förutsättning i vår verksamhet för att utvecklas och berikas. Där vi visar Förtroende genom ett öppet klimat där vi litar på varandras vilja och förmåga. Att vi genom ett Respektfullt bemötande och agerande utgår ifrån alla människors lika värde. Vi är lyhörda och har en rak och öppen kommunikation. Sist men inte minst visar vi Mod genom att reflektera och utmana oss själva och andra.
Vi kan – vi vill – vi vågar! Vågar du?


ARBETSUPPGIFTER
Kommunledningskontoret söker
Löne- och systemansvarig
Ref nr 7/2014
Tillsvidareanställning.

Arbetsplatsbeskrivning:
Till personalenheten söker vi dig som vill bidra till att chefer och arbetsledare har tillgång till god support inom löneområdet. Idag består personalenheten av åtta personer varav fyra medarbetare arbetar med löner. Enheten samarbetar övergripande kring personalfrågor och utveckling av personalsystemet där du blir en viktig del av den gemensamma kompetensen och i utvecklingsarbetet.

Arbetsbeskrivning:
I rollen som löne- och systemansvarig har du det övergripande ansvaret för att löneadministrationen och systemförvaltning fungerar och utvecklas. Du har även ansvar för information och utbildning till våra chefer inom området. Arbetet innefattar administrativa arbetsuppgifter men också analysarbete och rådgivning. Du har ansvar för att förmedla ändringar i avtal och lagar till dina medarbetare. Arbetet innebär såväl självständigt arbete såsom teamarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig utbildning inom det administrativa området. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med löner, gärna inom offentlig förvaltning. Meriterande är om du har erfarenhet från systemförvaltning och från något lönesystem. Du ska ha en logisk och analytisk förmåga med känsla och blick för rimlighetsbedömning. Vi vill att du har erfarenhet av att tolka olika avtalsområden. Vi ser att du har goda datakunskaper och har förmågan att på ett förståeligt sätt förklara och uttrycka dig både i tal och skrift.

Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp vilket innebär att du måste ha en bra samarbetsförmåga. Vidare är du serviceinriktad, kommunikativ, flexibel, noggrann och har förmågan att hålla flera processer igång samtidigt. Du ska ha mod och vilja att, tillsammans med ditt team, arbeta för utveckling och förbättringar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Christina Mårtensson
0479-52 82 13
Fackliga företrädare kan nås via vår växel
0479-52 80 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Osby kommun, Personalavdelningen Osby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.
  • Publicerat: 17 januari 2014

Postadress

Västra Storgatan 35
Osby, 28380

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024