OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet eller är intresserad av löneadministration, HR och att göra ekonomiska analyser? Sökt då till Finnlines
LEAD IN (ingress)
Vi söker dig som vill ha en bred och varierad roll inom ekonomi. Dig som tycker det är kul att arbeta med löner och HR-frågor men som har en analytisk ådra och därför vill kombinera din arbetsvardag med inslag av ekonomisk analys och sammanställning av rapporter. Hos Finnlines får du en central och viktig roll inom företaget och har stor möjlighet att påverka och ta egna initiativ i arbetet. Rollen erbjuder varierande arbetsuppgifter, roliga utmaningar och är social eftersom du arbetar mot många kontaktytor både internt och externt. Du kommer få ett mycket bra stöd och utbildning för att komma in i din nya roll och du blir del av en dynamisk organisation som både är familjär och internationell. Hos Finnlines finner du ett bra arbetsklimat och bra stämning bland kollegorna. Låter detta intressant? Ansök redan idag då ansökningstiden är kort!
OM TJÄNSTEN (JOB DESCRIPTION)
Du får en centralt och till viss del koordinerande roll där du jobbar mot tre olika systerbolag (business lines). En viktig del av ditt arbete är ansvaret för de tre bolagens totala löneadministration och lönekörning. Du ansvarar för enklare HR-uppgifter, så som samtal med personal, personalkontrakt och se till att rådande kollektivavtal följs. Också för schemaläggning, schemaändringar, samt bemanningsfrågor som rör personalen i incheckning och kundservice i Malmö. Denna personal arbetar skift.
Vidare har du ett nära och assisterande samarbete med XXXXX (Antonio) och företagens tre controllers. Du kommer stötta dessa managers med lättare ekonomiska analyser och rapportering, vilket kan innefatta; samla ihop ekonomisk information från de olika bolagen och göra en analys, göra kostandskontroller, sammanställa månadsrapportering, granska fakturor med mera. Du kommer också hjälpa management med olika tillfällig projekt som kan vara både av ekonomisk och icke-ekonomisk natur.
ARBETSUPPGIFTER (JOB DUTIES)
Du kommer till exempel att:
* Ansvara för lönekörning för tre bolag om totalt cirka 50 personer
* Ansvara för kontroll och korregering av reseräkningar
* Tar hand om beräkning av exempelvis semesterskatt och löneskatt
* Arbeta med lönerelaterad bokföring i samband med månadboksluten
* Assistera management och driva olika interna projekt
* På begäran samla in och sammanställa information samt analysera densamma
* Ha kontakt med myndigheter och leverantörer
VI SÖKER DIG SOM (REQUIREMENTS)
* Antingen har tidigare erfarenhet av löneadministration och löneökning alternativt är nyexaminerad inom området
* Är högskole- eller KY-utbildad ekonom, gärna riktat mot löneadministration eller HR
* Trivs att arbeta i en social tjänst med flera ansvarsområden
* Har en god förmåga att strukturera upp och prioritera ditt arbete
* Trivs med att hjälpa andra
* Har körkort och gärna tillgång till egen bil då kontoret ligger i Norra Hamnen
* Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift då delar av bolagets management inte talar svenska. Övriga språk är meriterande
Finnlines använder olika IT-system så det är meriterande om du har vana av att arbeta i ett större affärssystem, bland annat används Kontek Lön. Som person är du glad, framåt och har lätt att skapa nya relationer, bra samarbeten med alla inom organisationen. Du gillar att ta egna initiativ och är ansvarsfull samt noggrann.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank