Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Har du jobbat med löner i AGDA och är tillgänglig nu? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker en noggrann och serviceinriktad löneadministratör med start omgående. Uppdragen sträcker sig initialt sex månader framåt. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning eller övertag. Välkommen med din ansökan idag!

Sökord: Löneadministratör, Löneassistent, Ekonomi, Löneadministratör, Agda.


Om verksamheten
Uppdraget är en del av vår konsultverksamhet där du initialt kommer att vara anställd av Dreamwork och arbeta som konsult hos vår kund. Efter 6 månader kan det bli aktuellt med en anställning direkt hos kund.

Mer om tjänsten
I tjänsten som löneadministratör ingår bl. a:

- lönekörningar
- månadsavstämning av lönerelaterade konton, inrapportering av skatt och sociala avgifter
- administration av pensioner och andra förmåner
- serva de anställda med olika frågor gällande avtal, tidrapportering, löneutbetalning mm
- lättare ekonomiuppgifter
- generella HR-frågor som arbetsgivarintyg etc


Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom löneadministration och vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete och brinner för att administrera. Du har god kunskapsnivå inom relevant lagstiftning, god förståelse för kollektivavtal, försäkringar och pensioner och har tidigare erfarenhet av att arbeta på en personalavdelning.
Då du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, värdesätter vi också att du är en duktig kommunikatör med hög servicemedvetenhet. Du är digitalt intresserad och ser nyttan med att effektivisera och är inte främmande för nya arbetssätt.
För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och trivas när det händer mycket på jobbet. Du är strukturerad och uppskattar ordning och reda samtidigt som du värdesätter en god kontakt med dina kollegor och bidrar till att skapa en god stämning på arbetsplatsen.
Goda kunskaper i affärssystemet AGDA är ett krav.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2020
  • Ansök senast: 21 maj 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024