Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära symbios med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

HR-funktionen i Ulricehamns kommun består av totalt 15 personer varav 4 löneadministratörer. Tillsammans utgör vi ett stöd till verksamheterna och organisationens chefer inom områdena lön, pensioner, arbetsrätt, rekrytering, kompetensförsörjning, anställningsförhållanden, rehabilitering och arbetsmiljö. Förutom direkt stöd i specifika ärenden innefattar HR-funktionens uppdrag även lag- och avtalstolkning, utarbetande av policies och riktlinjer, stöd i samverkan och förhandlingar samt utbildningar m.m.

Stimuleras du av att arbeta i en omväxlande miljö som präglas av samarbete, engagemang och kompetens? Är du en fena på administration och sporras av att tänka nytt?
Ta chansen och bli en del av ett glatt gäng med höga ambitioner och mycket arbetsglädje!


ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör på HR-funktionen ger du råd och stöd rörande löneadministration. Du bidrar till att säkerställa att den löneadministrativa processen ger våra medarbetare rätt utbetald lön i rätt tid. I arbetet ingår även bl.a. att göra lönesättningar, hantera löneunderlag och svara på frågor i vår lönesupport. Du kommer stödja och utbilda chefer och administratörer i lönesystemet och i vår löneprocess. Hos oss har du god påverkansmöjlighet då vi arbetar aktivt med att förnya och utveckla inarbetade arbetssätt för att tillsammans uppnå goda resultat.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en yrkeshögskoleutbildning inom löneadministration alternativt utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdigt. Utöver utbildning ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av löneadministrativt arbete. Kunskap inom systemet Personec P är meriterande samt om du har kunskap om lagar och avtal inom området.

För att passa i rollen som löneadministratör ser vi att du är en nyfiken person som söker information och har lätt för att se förbättringsmöjligheter utifrån olika perspektiv. Du samarbetar väl med andra, är noggrann och har god förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Då arbetet innefattar mycket kontakt med olika människor i organisationen ser vi att du är serviceinriktad, har ett professionellt och konsultativt förhållningssätt med god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vänta inte med din ansökan - urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ulricehamns kommun, HR-funktion
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024