Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Alingsås kommun hanterar ca 4500 lönespecifikationer varje månad. På lön- och bemanningsenheten arbetar idag 12 personer. Enheten utgör tillsammans med HR-enheten Alingsås kommuns HR-avdelning. Arbetet är organiserat i ett servicedeskteam med ansvar för support och kontakt med verksamheten i lön och bemanningsfrågor och ett analysteam som ansvarar för kvalitetskontroller och uppföljning inför löneutbetalning.

Vi erbjuder dig flexibel arbetstid och möjlighet till flexibelt friskvårdsutbud via vår samarbetspartner.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi två vikarierande löneadministratörer till servicedeskteamet med fokus på service och administration under våra medarbetares föräldraledigheter. Vikariaten sträcker sig till och med 31 augusti med eventuell möjlighet till förlängning. Vill du vara med på vår resa att utveckla löneadministrationen till digitala alternativ för framtiden?

Som löneadministratör kommer du att arbeta med support i telefon och ärendehantering gentemot chefer, medarbetare och myndigheter. Servicetelefonen är öppen mellan kl. 06:00-15:00. Du ansvarar för att ge service, registrering, avvikelserapportering, utläggsadministration och arkivering. Din uppgift kommer också att vara att ge övergripande support och stöd till verksamhetsföreträdare gällande vikarieanskaffning i Time Care Pool. I din roll håller du också i informationsmöten och utbildar i våra system. Rapportering, tidsredovisning och reseräkningar med elektronisk attest sker idag delvis via ett webbaserat system.

Löneadministrativt arbete utvecklas till att bli allt mer digitaliserat och systembaserat, varpå vi vill att du har ett intresse för att arbeta i olika former av datasystem. Vi förväntar oss att du har god systemkunskap och förståelse för hur kopplingen mellan olika system fungerar. Vi arbetar idag i lönesystemet Personec och bemannings- och schemasystemet Time Care Pool och Planering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad löneadministratör eller har motsvarande tidigare erfarenhet av att ha arbetat som löneadministratör.

Vi vill att du är administrativt kunnig och uppvisar goda datakunskaper och har intresse för system och service. En merit är om du har tidigare erfarenhet av lönesystemet Personec P och Time Care. Vi vill att du kan Officepaketet. En god kommunikativ förmåga och att du är serviceinriktad är andra egenskap vi värdesätter. Som person vill du arbeta i ett team där målet är att hitta lösningar och arbeta med det som är viktigast för verksamheten. Du bidrar med positiv drivkraft och en vilja att utveckla arbetssätt för framtiden.

Du behärskar svenska i både tal och skrift och är väl förtrogen med kommunala avtalen. Som person har du lätt för att samarbeta men kan också arbeta självständigt. Du trivs med att lära dig nya saker och arbetar på ett noggrant och strukturerat sätt samt ser utmaningen i att utveckla verksamheten mot nya rutiner och mål.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Alingsås präglas av stark tillväxt, nyföretagaranda och är den moderna mötesplatsen. Här hittar du småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Med tåg tar det drygt 30 minuter till Göteborg och under en timme till Borås och Skövde.

I Alingsås kommun gillar vi olika. Vi ser mångfald som en tillgång och ett måste för att kunna möta våra medborgare där de befinner sig. Både idag och imorgon.

Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Offentliga jobb.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alingsås kommun, HR-avdelningen
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024