Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Som Löneadministratör tillhör du personalavdelningens löneenhet, som ingår i kommunledningsförvaltningen, där löneadministratörer, lönehandläggare, systemförvaltare, arkivassistent och lönechef blir dina närmsta arbetskamrater. Du kommer att bli väl omhändertagen av erfarna och positiva medarbetare som idag fokuserar på ständiga förbättringar, smartare arbetssätt och digitalisering. Hos oss är arbetsglädje ett viktigt ledord!

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med stimulerande arbetsuppgifter, där du blir en del i en större helhet. Som löneadministratör kommer du att registrera, granska och kontrollera anställningsuppgifter och löneavvikelser. Du kommer hantera behörigheter och konteringar. Tillsammans med en kollega kommer du ansvara för vår redovisning till myndigheter, tex. förfrågningar från Försäkringskassan. Utifrån din kompetens, erfarenhet och engagemang har du möjlighet att vara delaktig och driva egna utvecklingsaktiviteter. Arbetet består också till stor del av att kommunicera internt och externt via telefon, e-post och personliga möten. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med dina nya kollegor planera och styra din egen tid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 1,5 års YH-utbildning inom lönehantering eller motsvarande utbildning. Det är meriterande med arbetserfarenhet av administration/handläggning av löner.

Du är en van användare av Office-paketet och har minst grundläggande kunskaper i Excel.

För att lyckas i rollen som löneadministratör är det viktigt att du samarbetar bra med andra människor, kommunicerar på ett tydligt sätt, är delaktig och delar med dig av din kunskap.

Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Bygger strukturer som även andra kan arbeta utifrån. Vi vill också att du är engagerad i ditt arbete och bidrar till verksamhetens utveckling och arbetsglädje.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Westerberg IT-chef

Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42

Sammanfattning

Besöksadress

Djulögatan 41 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024