Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Älska vardagen. Jobba för framtiden.

Vi på Nodra vill att våra kunder ska ha en bra vardag. Vi ser till att de har ett stabilt bredband, rent vatten i kranen, att avloppsvattnet renas och att avfallet tas om hand.
När du jobbar på Nodra är du en av de som ser till att Norrköping verkligen fungerar, lever och växer. För att kunna göra det är det viktigt att vi som arbetar här mår bra, trivs och utvecklas i vår egen vardag. Gemensamt bidrar vi till ett smart och hållbart samhälle. Idag och i framtiden.


Om jobbet
Idag är löneadministrationen på Nodra fördelad mellan två medarbetare i organisationen. Vi har ett nära samarbete med Norrköpings kommuns löneenhet som genomför våra lönekörningar, är systemförvaltare och support. Vi använder lönesystemet Heroma.

Nodra har växt och vi ser nu ett större behov av stöd i löneadministrativa frågor än tidigare. Därför samlar vi nu bolagets löneadministration och söker dig som vill vara med och forma den nya tjänsten som Löneadministratör.

Som Löneadministratör hos oss kommer du att arbeta med:


• Förnya anställningsavtal, lägga upp nyanställda
• Schemafrågor
• Ärendehantering, såsom att registrera timmar, sjukdom, vård av barn, tjänstledigheter
• Göra rättningar
• Hantera förfrågningar från Försäkringskassan och Kronofogden
• Lära ut hur Heroma fungerar
• Svara på frågor från chefer och medarbetare
• Ha kontakt med kommunens löneenhet
• Rapportera in lönestatistik
• Ta fram personalstatistik
• Ta fram underlag för internkontroll
• Rekvirering till arbetsförmedlingen
• Skapa rutiner för LAS- hantering
• Ta fram arbetsgivarintyg
• Avsluta anställningar

Andra administrativa uppgifter inom personalområdet kan komma att ingå.

Som Löneadministratör kommer du att ingå i Nodras HR- enhet som består av två HR- utvecklare, VD- assistent/löneadministratör, Handledare och HR- chef.

Om dig
Vi söker dig som har en YH- utbildning inom löneadministration eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har dessutom erfarenhet av lönesystemet Heroma samt avtalsfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB). Har du tidigare arbetat med frågor som rör schemaläggning, företrädesrätt och konvertering är det meriterande.

Vi söker dig som planerar, strukturerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

En bra vardag på jobbet
På Nodra arbetar vi aktivt för att våra medarbetare ska må bra och trivas på jobbet. Vi tror att en trevlig, öppen och hjälpsam atmosfär bidrar till ett gott resultat i arbetet. Vi satsar på friskvård och att göra saker tillsammans, både i jobbet och utanför. För oss är det självklart att jobbet ska ge goda förutsättningar till en bra balans i livet. Vi vill att alla ska känna att de har utvecklande arbetsuppgifter som bidrar till att viktiga samhällsfunktioner fungerar och till en hållbar framtid.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten kontakta HR- chef Carina Cato tfn 011-15 35 02.
Facklig information får du av Roger Allen (Vision Nodra) tfn 011-15 36 18.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag är den 7 november.
Välkommen med din ansökan via vår webbplats.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nodra AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024