Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vår nuvarande löneadministratör går snart i pension och vi söker nu hennes efterträdare.

Är du en driven och ansvarsfull löneadministratör som lockas av att hantera hela löneprocessen "från ax till limpa" kan detta vara en tjänst för dig! 

 

Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du att ansvara för att sköta hela löneprocessen för ca 200 personer, både tjänstemän och arbetare. Tjänsten innebär både rutinmässiga arbetsuppgifter men även ett ständigt förbättringsarbete gällande systemanvändning och nya arbetssätt. 

Exempel på arbetsuppgifter/ansvarsområden:

- Hantera hela löneprocessen - allt ifrån beredning till utbetalning
- Löpande utveckling och effektivisering av systemstöd och arbetsrutiner
- Schemahantering 
- Årsrutiner och semesterberäkning
- Reseräkningar, förmåner och traktamenten
- Support och stöd till chefer och medarbetare kring lön, avtal och arbetsrätt 
- Rapportering gällande pension och andra försäkringar
- Myndighetskontakter, statistik, intyg etc

På sikt kommer rollen även att innefatta andra administrativa uppgifter inom HR-området, t.ex delar rörande rekryteringsprocesser, introduktion och lönerevisioner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad löneadministratör eller har motsvarande kunskap samt några års erfarenhet av löneadministration ifrån tillverkande företag. Du kan läsa och tolka lagtext och kollektivavtal. Du har goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel. Har du erfarenhet av tids- och lönesystemet Agda är det en stor fördel. 

Du trivs i en roll med högt tempo där du har mycket eget ansvar. Du gillar att utveckla både dig själv och din roll och hela tiden sträva efter att förbättra och effektivisera processer och rutiner. Du kommunicerar tydligt och pedagogiskt med en lyhörd och ödmjuk approach.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du är positiv och öppen och trivs med att jobba i ett prestigelöst arbetsklimat med högt i tak. Du gillar samarbete och att ge god service, både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

 

Intresserad?
Vill du bli del av ett företag med stolt tradition och en spännande produkt som är en viktig kugge i framtidens hållbarhetstänkt?

Vid eventuella frågor kontakta HR-chef Anette Lundmark, 070-544 07 33.

Välkommen med din ansökan senast 14 november 2021. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. 

 

Dahrén är idag ledande i Europa på lindningstråd i koppar och aluminium för elmotorer, generatorer och transformatorer. Fabrik och huvudkontor finns i Jonslund, Sverige. I Tyskland finns ett säljkontor och i Polen fabrik och säljkontor. Dahrén har 300 anställda varav 180 i Sverige. Mer information på hemsidan www.dahrengroup.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dahrén Administration
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024