Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

ARBETSUPPGIFTER
Den löneadministratör vi söker ska arbeta med att administrera löner 50% men även ha funktionen som administrativt stöd vad gäller personalfrågor för Teknik- och serviceförvaltningen 50%, den rollen heter personalredogörare. Det handlar om att ge stöd till chefer i samband med rekrytering, att skriva anställningsavtal, upprätta schema, göra LAS och företrädeslistor samt andra personaladministrativa uppgifter.
Arbetet med att administrera löner innefattar kontroll och rättelser av löneunderlag och uppgifter i lönesystemet, att utfärda intyg, lämna uppgifter till olika myndigheter samt ge support till medarbetare och chefer. I arbetet ingår också att hålla utbildningar och användarträffar.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har aktuell och några års erfarenhet av kvalificerat lönearbete och administrativt stöd vad gäller
personalfrågor, samt att du har en relevant utbildning som yrkeshögskola eller liknande. Du bör tidigare har arbetat i Personec P, Winlas som är vårt IT-stöd för personal- och löneadministration. Du bör ha kännedom om de lagar och avtal som gäller för offentlig verksamhet. Dina IT-kunskaper är goda.

Du vill ha roligt på jobbet och bidrar till ett gott arbetsklimat genom att vara lyhörd och ödmjuk.
Du agerar lösningsinriktat och tar ansvar för att slutföra dina uppdrag i tid.
Du är strukturerad och kan hantera en varierad arbetsbörda.
Du drivs av att göra nytta i verksamheten, är noggrann med fokus på god kvalité och service.
Du är en god ambassadör för kommunen. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet

Om du har vad som krävs och har en stark drivkraft för utveckling, samarbete och förnyelse så är du rätt person för oss.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning:
*Relevant utbildning
Som yrkeshögskola eller liknande inom Administration, chefsstöd
och eller Löneadministration.
*Erfarenhet -
Några års erfarenhet av kvalificerat lönearbete och administrativt
stöd vad gäller personalfrågor bland annat.
*Lagar och avtal -
Bör ha kännedom om de lagar och avtal som gäller för offentlig
verksamhet.
*Samarbetsorienterad (social stil) -
Du anpassar dig och hittar win-win lösningar genom ett
prestigelöst fokus på det gemensamma målet.
*Lösningsorienterad (problemlösningsförmåga) -
Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem.
*Strukturerad (målmedvetenhet) -
Du arbetar enligt en tydlig process. Organiserar och planerar ditt
arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.



ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Birgitta Melkersson
0320-217485
Mona Larsen Jones, Kommunal

Enhetschef Maria Forsman Franzén
0320-217496
Rekryteringskonsult Experis Karina Andersson
033-23 74 62
Therese Lindh, SACO
0320-217216
Vision Birgitta Swedblom
0320-21 70 48
Enhetschef Lisbeth Hultin
0320-21 78 36
Sektorchef Lena Arvidsson
0320-217052
Sektorchef Lena Arvidsson
0320-217052

Sammanfattning

Besöksadress

51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024