Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med hela löneprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration och löneberedning samt lönekörning, semesterberäkning, upplägg av nyanställningar och uträkning av slutlöner. Du kommer även ha mycket nära kontakt och samarbeta med flera av kollegorna på företagets huvudkontor samt ha kontakt med våra chefer ute på de lokala kontoren runt om i Sverige.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Dessa förmåner får du från dag ett i din anställning. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Tjänsten som löneansvarig är en viktig och ansvarsfull roll hos oss. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen och hantera löner. 
Du ansvarar för löneutbetalning kan ske varje månad.
Som löneansvarig kommer du även att vara ansvarig för lönesystemet Hogia.
Hantera löner både på kollektiv- och tjänstemannasidan.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet av lön och administration och kan hantera olika system.
Som Office, Excel, Visma och Hogia.

Erfarenhet
Gärna några års erfarenhet av lönehantering.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:  kontakta Sandra Hopovac på sandra.hopovac@randstad.se
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, ansökningar som inkommer via mail kommer ej att behandlas. 
Varmt välkommen med din ansökan! 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 1 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024