Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.

Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Nu står vi inför nästa spännande resa då vi ska skala upp än mer. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd. Vi söker nu en löneadministratör som vill vara med på vår resa.



Om tjänsten

I rollen som löneadministratör kommer du erbjudas en varierande vardag med utvecklande arbetsuppgifter. Du kommer främst vara ansvarig för att på ett noggrant och strukturerat sätt hantera företagets löneadministration för att rätt lön ska betalas till våra medarbetare. Tjänsten innebär bland annat följande arbetsuppgifter:

- Ansvara för hela lönekörningsprocessen inklusive årsskifte och semesterberäkning
- Löpande rapportering externt till myndigheter
- Interna rapporter och underlag till ekonomi och HR
- Hantering av lönerelaterade frågor och vara rådgivare åt organisationen
- Hantering av intyg
- Hantering av försystem och schemahantering
- Statistik




Om dig

För att passa i rollen ska du vara strukturerad och noggrann. Du trivs i en roll där du tar ansvar och möter utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Du ska vara serviceinriktad och en lagspelare med god samarbetsförmåga.

Vi söker dig som:

- Har relevant eftergymnasial utbildning inom lön alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
- God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska
- Goda kunskaper i Excel och har lätt att lära dig nya system
- Meriterande om du har tidigare erfarenhet av Kontek


I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Information om företaget

DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder - allt från inkommande gods till paketering av kundordrar, kundtjänst och returhantering.

Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som startar med en provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse men önskvärt omgående.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas till Julia Rudh, på mail julia@dreamlogistics.se. Sista ansökningsdag är 17 januari.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DreamLogistics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024