Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Är du trygg, självgående och vill bli en del av ett härligt HR-team? Är du en engagerad, nytänkande och förändringsinriktad person, med solid erfarenhet av brett administrativt och operativt HR-arbete såsom löner, avtalsfrågor kopplade till lön?

Då kan du vara den som vi letar efter.

På LMK Group arbetar idag ca. 500 personer. Finance tillhör verksamhetsstödet, och består idag av 7 medarbetare som är fördelade på tre länder; Sverige, Norge och Danmark. Vilket innebär att du erbjuds en dynamisk & internationell arbetsmiljö, och du välkomnas till en trevlig arbetsplats med erfarna kollegor.

Som Löneadministratör ansvarar du för att organisera arbetet inom ditt givna ansvarsområde. Du är ett operativt stöd för LMK Groups chefer och medarbetare, och arbetar brett med bland annat administration och samordning, hela löneprocessen från start till slut, administrera HRM system, on- och offboarding, samt ansvarar för förekommande rapportering till olika myndigheter.

Närmare beskrivning av arbetsuppgifterna:

• Lönekörning
• Bistå chefer och medarbetare (i stöd och rådgivning avseende frågor kring lön och semester mm.)
• Administrera/vara superuser och ge ledarstöd i vårt HRM system (Flex HRM)
• On- och offboarding
• Ta fram underlag inför månadsbokslut, samt årsbokslut (headcounts och FTE)
• Supportera chefer med relevanta personalrapporter
• Administration av Hogia
• Uppföljning av sjukfrånvaro
• Stöd och support kring lönerevision
• Underhåll av organistsonsstrukturen i personalsystem
• Övriga förekommande arbetsuppgifter relaterade till HR- och löneadministration

I tjänsten kommer det också förekomma personaladministration så som:

• Anställningsavtal genererat via Flex HRM
• Bevakningsgrunder i anställningar
• Pensionsrapportering
• Rapportering SCB
• Rekvirering arbetsförmedlingen
• Semester och schemaärenden
• Ta ut statistik & rapporter
• Utföra intyg mm

Vi erbjuder

• En anställning i en framåtlutat och agil organisation, som är den största leverantören av mealkits i Norden.
• Engagerade & ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö

Vi söker dig som uppfyller följande kvalifikationer:

• Relevant utbildning inom Löneadministration
• 3-5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet från löne- & HR administration
• Kännedom om arbetsrättsliga lagar & förordningar samt möjligheten att sätta dig in i våra kollektivavtal
• Arbetslivserfarenhet av att agera chefsstöd i löne- och HR admin relaterade frågor.
• Gedigen erfarenhet av kund fokuserat arbete med tyngdpunkt på service, kvalitet & kundnöjdhet.
• Erfarenhet av digitalisering och effektivisering.
• Mycket god dator- och systemvana (exempelvis Officepaketet).
• God skriftlig och muntlig framställningsförmåga på såväl svenska som engelska.

Meriterande

• Hög förståelse för systemstöd och implementering av nya Löne- och HR system med fokus på användarvänlighet.
• Du har ett brinnande intresse för lönefrågor kopplat till medarbetarupplevelse, organisationsförändring, digitalisering och effektivisering.

Personliga egenskaper

• För att lyckas och trivas i rollen som Löneadministratör är du relationsskapande som person, förtroendeingivande, lugn & trygg i dig själv.
• Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är självgående, organiserad, strukturerad samt flexibel och har en mycket god samarbetsförmåga.
• Du har en utmärkt kommunikationsförmåga i tal & skrift med fokus på god ”tone of voice”.
• Du arbetar proaktivt och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter samt eftersöker relevant information självständigt.
• Du har en hög problemlösningsförmåga samt tillhandhåller en mycket hög servicekvalitet med fokus på kärnverksamheten med dess ledare & medarbetare.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan

Ansökan ska innehålla:

CV inklusive relevant yrkeserfarenhet och kunskap.

Du ansöker via LMK:s rekryteringssystem, vi tar inte emot några ansökningar via mail. Urvalet kommer ske löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 24 februari 2022

Har du några frågor om tjänsten, kontakta gärna Therese.Steinmetz@linasmatkasse.se alt anna.karlsson@linasmatkasse.se

Om anställningen

Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Övrigt

Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av LMK:s värdegrund

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Amanda Kolström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carolinas Matkasse AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 24 februari 2022

Besöksadress

Stormbyvägen 2
None

Postadress

Stormbyvägen 2
Spånga, 16355

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024