Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Du är välkommen till Norberg, den lilla kommunen med det stora hjärtat. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.




Är det dags för nya utmaningar tillsammans med härliga kollegor? Vi söker nu en löneadministratör på heltid till vår löneförvaltning.

Löneförvaltningen har tillsammans med Fagersta, Avesta, Hedemora, Norberg, Skinnskatteberg och Smedjebackens kommuner en gemensam nämnd för lönehantering, Västmanland-Dalarnas Lönenämnd som har sitt säte i Norberg.

Tjänsten och arbetsuppgifter

Du blir en del i ett team med drygt 20 kollegor. Tillsammans svarar ni för löne- och pensionshantering av drygt 13 000 löner i de samverkande kommunerna samt våra samverkansorgan och bolag. Löneförvaltningen svarar även för pensions-, försäkringsfrågor och systemförvaltning. Det är ett komplext och omväxlande jobb. Vi strävar efter att effektivisera och digitalisera det som är möjligt och gynnsamt för alla, och arbetet är under ständig utveckling.

Kvalifikationer

Erfarenhet av IT-baserat och administrativt arbete inom löne- och pensionsområdet. Kunskap om lönesystemet Visma Personec P och självservice är meriterande. Vi ser gärna att du har god kommunal avtalskunskap. Du bör även ha arbetat med information och support till personal samt behärskar Office-paketet. Lönespecialistutbildning eller motsvarande är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar. Då det ställs höga krav på noggrannhet vill vi att du som söker är strukturerad i ditt arbetssätt med en förmåga att kunna prioritera dina uppgifter. Det är viktigt att du har en god pedagogisk förmåga samt att du kan arbeta både självständigt och i grupp med andra.

Övrigt

Som medarbetare inom Norbergs kommun och löneförvaltningen ges du bland annat möjlighet till semesterväxling, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och visst distansarbete efter överenskommelser med chef.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Provanställning kan komma att tillämpas.

Norbergs kommun erbjuder rökfri arbetstid.

Varmt välkommen men din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Löneförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024