Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren löneadministratör till ett av Europas mest framstående universitet. Universitetet genomför en omfattande utvecklings- och digitaliseringsresa inom HR-området och behöver din kunskap och erfarenhet för att lyckas. Är du på jakt efter ett jobb som bjuder på variationsrika arbetsdagar och som dessutom leder till meningsfull förändring? Sök uppdraget redan idag!

Konsultuppdraget är med placering hos vår kund i Stockholm. Uppdraget sträcker sig 1 år till att börja med start i augusti 2023. Uppdraget är på heltid.


Om tjänsten
Som löneadministratör vid universitetsförvaltningen kommer du att arbeta med administration av löne- och personalärenden. I arbetet ingår bland annat att registrera och bearbeta löneunderlag, upplägg och avslut av personal i lönesystemet samt löneberäkningar. Du kommer arbeta med avstämningar och uppföljningar av lönearbetet. Vidare kommer du att arbeta med utfärdande av arbetsgivarintyg, registervård och arkivering, lönekontroller m.m. Arbetet inom gruppen kännetecknas av att skapa resultat, både genom enskilt arbete och genom samarbete med kollegor.


Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom lön och/eller gedigen erfarenhet av löneadministrativt arbete. Du ska ha erfarenhet av att på ett framgångsrikt sätt administrera egna ärenden inom löneadministration och erfarenhet av att på ett framgångsrikt sätt samarbeta och upprätthålla goda relationer i arbetet. Det är meriterande om du har en examen inom löneområdet. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som har

• minst 6 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av löneadministration (referens krävs)
• hög datamognad med goda datorkunskaper i MS Office, främst Excel
• erfarenhet av arbete från statlig myndighet/lärosäte eller liknande komplex organisation.
• goda kunskaper i lönesystem
• goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Visma: HR plus 6)
• goda kunskaper om kollektivavtal
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du även har
• examen inom löneområdet minst från YK/KY utbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2023
  • Ansök senast: 11 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024