Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du få möjlighet att arbeta brett inom Lön med ett engagerat team som arbetar framåtriktat med ett stort utvecklingsfokus?

Vi på Kesko Sverige söker nu efter vår nya kollega, en Löneadministratör som vill vara med och ge våra chefer och medarbetare den bästa servicen. Brinner du lite extra för utveckling så är HR Service fortfarande under uppbyggnad så det finns stora möjligheter för dig att vara med i utvecklandet av rutiner och processer. Rollen är placerad i Kista men ger dig också utrymme att arbeta remote två dagar i veckan.




Dina arbetsuppgifter
Som Löneadministratör kommer du tillsammans med dina tre kollegor arbeta med vår löneadministration med totalt ca 1800 tjänstemanna- och arbetarlöner.

Du kommer arbeta brett och utifrån flera kollektivavtal med allt från avtalsskrivning, lönehantering, intyg, lönerevision, statistik samt finnas som stöd till våra medarbetare och chefer i lönerelaterade frågor.

Du kommer att tillhöra HR Service, en av våra viktigaste supportfunktioner inom Kesko och kommer få möjlighet att arbeta med ett team med en hög serviceanda, där vi hjälper varandra, trivs tillsammans, har nära till skratt men samtidigt alltid är professionella i vårt kundbemötande.
Dina kollegor i teamet strävar ständigt för utveckling och förbättring där du i din roll har möjlighet att bidra in med dina erfarenheter. De kommer att hjälpa dig och ge dig alla förutsättningar för att snabbt komma in i och trivas i din nya roll.




Din profil
För att trivas i rollen bör du tycka om själva hantverket "att betala ut lön", att ge service och förstå dina kunders behov. Du trivs att tillhöra en grupp och att samarbeta är för dig en självklarhet. Samtidigt har du ett eget driv och tycker om att få egna ansvarsområden att driva. Vi tror att du är prestigelös, har en hög servicenivå, trivs med samarbete och gärna tar eget ansvar.

För att lyckas i rollen bör du ha arbetat med löneprocessen i några år och vi ser gärna att du har en YH-utbildning inom lön.
Det är mycket meriterande om du jobbat i systemen HOGIA Lön, Flex HRM och gärna även SuccessFactors samt att du har god vana vid administrativa uppgifter.

Vi ser att egenskaper såsom en hög känsla för service, att du är strukturerad, ordningsam och noggrann som viktiga för att lyckas i rollen. Vi välkomnar en positiv attityd med inställningen att du alltid ser utmaningar som något som går att lösa.

Vi tror också att du är kommunikativ, driven, ser möjligheter till förbättringar och agerar på dem samt är prestigelös till din natur.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.


Vi erbjuder dig
Du erbjuds att arbeta i en organisation med erfarna och kompetenta kollegor som tar hand om varandra och skapar ett trevligt arbetsklimat. Då företaget har många olika karriärvägar, är möjligheterna stora till utveckling internt.

Övrig information
Placeringsort: Kista (hybrid)
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning


Kesko har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Rangstedt på malin.rangstedt@maxkompetens.se. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta, Onninen och MIAB. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1800 medarbetare och vi fortsätter att växa.
Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.
Alla vi som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare.
Läs mer om Kesko på https://www.kesko.fi/en/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 5 januari 2024

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024