Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Boliden Group Human Resources består av 11 personer. Vi jobbar med koncernövergripande personalfrågor, utbildningsprogram, avtal, förmåner och Employer Branding. På lönekontoret arbetar 5 personer med utbetalning av löner till anställda i Sverige inom Boliden Bergsöe AB, Boliden Commercial AB och Boliden Mineral AB.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är löneadministration för kollektivanställda och förekommande lönearbete. I arbetet ingår att kontinuerligt ge råd per telefon till både chefer och medarbetare, samt att granska och säkerställa att rätt lön utbetalas. Du kan även bli delaktig i andra projekt inom organisationen.

Då utbildningar för anställda och chefer ingår i uppdraget kan resor till Bolidens verksamhetsorter förekomma. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort. Tillträde enligt överenskommelse.

Gymnasieutbildning är ett krav, gärna kompletterat med vidareutbildning inom löneadministration, lönekonsult, lönekonom eller annan relevant inriktning, samt något års erfarenhet av arbete inom området. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på integritet. Vi söker dig som är flexibel och serviceinriktad, som ser samarbete som en självklarhet. Du är strukturerad, noggrann och tar gärna egna initiativ. Du har god datorvana och kunskaper i MS Office.

Tidigare erfarenhet från arbete i lönesystemet Agda PS och kunskap om våra kollektivavtal anses meriterande.

Befattningen kräver att du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska. Språkkunskaper i finska är meriterande. Körkort B är ett krav.

Välkommen till ett spännande jobb!
Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar!

Vi arbetar aktivt för en jämnställd arbetsplats och välkomnar både kvinnliga och manliga sökande. Din ansökan med CV lämnar du via annonsens ansökningsikon. Frågor angående din ansökan besvaras av Johanna Karlsson, Human Resources, tfn 0910-70 57 70

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi sköter rekryteringen själva.

Vi behandlar ansökningarna efter sista ansökningsdatum, eftersom det är under pågående semesterperiod så kan det dröja innan du får besked om din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Corporate IT Manager Thomas Niemi
0910-77 40 80
Driftchef Corporate IT Lars-Gunnar Marklund
0910-77 43 20
Patrik Olsson
0910-70 5121
Ola Nordberg
0910-77 4578
Lena Andersson
0910-77 4332
Tommy Öhman
0910-70 5152
Greger Spetz
0910-70 5792
Thomas Theolin
0910-70 5153
Avdelningschef Processteknik Andreas Berggren

Avdelningschef Geofysik Kirsi McGimpsey
0910-77 40 49

Sammanfattning

Besöksadress

KONTORSVÄGEN 1
Boliden

Postadress

None
BOLIDEN, 93681

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024

Interimskonsulter inom Lön

Interimskonsulter inom Lön

13 april 2024