Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Löneservice är en enhet inom Konsult och uppdrag som ansvarar för all lönehantering i Eskilstuna kommun. Löneservice svarar även för administration av personalsystemet Personec P, schemaläggningssystemet Time Care samt PS Självservice, pensionsadministration och LAS-hantering. Totalt är vi 26 personer på enheten. Löneservice viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid.

ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör kommer du främst att ansvara för den dagliga löpande lönehanteringen och ge stöd och service till ett antal chefsområden vilket bland annat innebär registrering av löneunderlag, göra kontroller och bevakningar samt arbeta med kvalitetssäkring. Arbetet är självständigt men vissa arbetsuppgifter utförs i grupp.

Du kommer också, tillsammans med övriga löneadministratörer, ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. I arbetet ingår också utbildning av chefer och medarbetare inom kompetensområdet. Du kommer i rollen att få möjlighet att påverka innehållet i din arbetsdag och att bidra till utveckling av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön. Vi ser att du som söker har minst ett års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration. Du bör tidigare ha erfarenhet av kundkontakt, goda kunskaper i Officepaketet och att arbeta i lönesystem. Har du erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, avtalskunskaper i Allmänna bestämmelser eller kunskaper i lönesystemet Personec P är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utbilda andra och schemaläggning.

För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk, noggrann och välorganiserad person med förmågan att periodvis hålla ett högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Vi tror att du är utåtriktad och har en fallenhet för att skapa goda relationer, då enheten har fokus på både ökad kundnöjdhet och gott internt arbetsklimat och samarbete oss kollegor emellan.



ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Gustafsson (jag är på semester v. 28-29.
016-710 25 08
Saco
016-710 10 00
Vision
016-710 23 23
Therese Laidna
016-710 25 09
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32
Enhetschef Jörgen Axelsson
070-089 36 51
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-710 25 73
SSR Maria Hedvall
016-710 54 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Besöksadress

Alva Myrdals gata 3D 63186 Eskilstuna
None

Postadress

Eskilstuna
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024