Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Inom HR på Sandvik arbetar vi med företagets allra viktigaste tillgång, människorna. HR Services Nordic är en central enhet inom Sandvik i Sverige som erbjuder kvalificerade HR-tjänster inom Sverige, Norge och Danmark, med en lokal filial i Finland. Vi levererar professionell service, support och konsultation till chefer och anställda inom hela Sandvik och söker nu en Löneadministratör till vårt team i Sandviken - någon som vill vara med och bidra till Sandviks mål genom att leverera förstklassig kundservice.

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör på Sandvik tar du stöd av fastslagna processer och rutiner, befintliga informationsflöden, system och beräkningsmodeller i ditt arbete för att se till att alla våra medarbetare i Sverige får rätt lön i rätt tid. Du sköter avstämningar och kontroller, gör löneberäkningar i löne- och tidssystem, men även manuellt, och indateringar är en del av ditt dagliga arbete. Du utreder och besvarar också inkommande ärenden som en del av servicen till våra chefer och medarbetare.

Din profil
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av löneadministration, är utbildad lönekonsult eller har annan ekonomisk utbildning. Du har god datorvana, är en erfaren användare av Excel och du bör tidigare ha arbetat i någon form av lönesystem. Har du även erfarenhet av PeopleSoft och HRM är detta en fördel. Du kommunicerar obehindrat på svenska och då Sandvik är ett företag som genomsyras av internationell mångfald, är det också viktigt att du förstår och hanterar engelska väl.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av din utvecklade teamkänsla och positiva attityd, och ditt strukturerade arbetssätt präglas av noggrannhet och ett bra detaljseende. Du har också lätt för att identifiera och förstå kundens behov och med fokus på lösningar skapar du förtroende och ger en utomordentlig service till våra chefer och medarbetare.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Lena Clavebro, rekryterande chef, 070-672 99 14

Facklig kontaktperson
Per Hedman, Unionen, 026-26 50 14
Anna Klasson, Akademikerföreningen, 026-26 55 75

Välkommen med din ansökan senast 2016-10-17 Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 346770.

För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.

Ansvarig rekryterare
Petra Hansson

Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter, tjänster och service som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2015 cirka 46 000 anställda, representation i cirka 150 länder och en omsättning på cirka 91 miljarder SEK.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvik AB SANDVIKEN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 22 september 2016

Besöksadress

STORGATAN 2
SANDVIKEN

Postadress

None
SANDVIKEN, 81181

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024