Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

HR-avdelningen på Renova består idag av 9 medarbetare, varav tre arbetar som löneadministratörer. Vi arbetar tillsammans för att strategiskt och operativt samordna och driva HR- och lönefrågor samt på ett effektivt sätt stötta och ge god service i organisationen. Du kommer vara en del av en grupp som arbetar som ett team för att skapa bra processer och goda resultat i verksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
- Löneadministration som innefattar hela löneprocessen
- Ansvara för administration och uppdatering i personal-, lön- och tidsredovisningssystem
- Upprätthålla god kunskap om kollektivavtal samt regelverk och lönerelaterade lagar och förordningar
- Fungera som konsultativt stöd till organisationens chefer gällande lönerutiner
- Framtagande och uppföljning av personalstatistik och nyckeltal
- Personaladministration såsom anställningsavtal, framtagande av uppgifter i personal- och lönesystem mm.
- Ansvar för information och administration av avtals-, pensions- och sjukförsäkringar
- Utveckla personaladministrativa rutiner


KVALIFIKATIONER
- Lägst gymnasieutbildning inom ekonomi med påbyggnad inom lön eller motsvarande
- Minst 4 års erfarenhet av löneadministration i en större organisation
- Kunskaper inom statistik och rapportering
- Erfarenhet och goda kunskaper från att arbeta i personal- och lönesystem samt Excel
- Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i AGDA lön

Som person är du serviceinriktad och ansvarstagande. Att arbeta självständigt samtidigt som du är en del av ett team där alla hjälps åt tycker du är självklart, likaså att vara både noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är pedagogisk och tillmötesgående i din kommunikation och har hög integritet.


ÖVRIGT
Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Produktchef Jan Magnusson
031-618311
Platsansvarig Weine Gustavsson
031- 61 83 16
Enhetschef Åke Axelsson
031- 61 83 15
Platsansvarig Inge Svensson
031-61 84 64
Transport Christer Rygren
0705678548
Administrativt stöd Katarina Kihlqvist
0705-67 86 48
Försäljningschef AOL Linda Abrahamsson
031-61 86 04
HR- chef Elna Hansson
031- 61 81 40
Ledarna Bengt Lindberg
031-61 82 52
Rekryteringskonsult Karin Rudhag

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., Renova AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Urval sker löpande.
  • Publicerat: 28 september 2016

Besöksadress

Gullbergs Strandgata 20 - 22 40122 Göteborg
None

Postadress

Box 156
Göteborg, 40122

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024