Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

På teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar vi för kommunens gator och vägar, naturmark, parker, lekplatser och allmänna platser. Vi ser till att kommunens invånare har rent dricksvatten av god kvalitet, vi bygger och förvaltar kommunens fastigheter och ansvarar även för den interna servicen till kommunens verksamheter. Dessutom är vi med och utvecklar nya bostadsområden och stadsdelar.

Du kommer att tillhöra enheten HR och kommunikation vars uppdrag är att stötta medarbetare och chefer i allt från löne- och personalfrågor till kommunikation. HR och kommunikation tillhör en stab som jobbar mot tre förvaltningar i kommunen, miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen. Vi sitter idag i nya fräscha lokaler i Inre hamn.

På enheten finns idag 13 medarbetare och nu söker vi dig som vill förstärka gänget som jobbar med löneadministration.

ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör är din huvudsakliga uppgift att arbeta med löneadministration i personalsystemet Heroma. Du kommer bland annat att jobba med tidrapportering, löneregistrering, registrera nyanställningar, planera och registrera scheman och mer därtill. Lönearbetet innebär att du kommer att jobba mot deadlines. En stor del av ditt arbete innebär att du har kontakt med chefer och medarbetare där du är ett stöd i olika lönefrågor.

KVALIFIKATIONER
Du har lägst gymnasieutbildning, gärna med administrativ eller ekonomisk inriktning. Du ska också ha läst en påbyggnadsutbildning till lönespecialist eller liknande, alternativt att du har några års arbetslivserfarenhet av lönearbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete inom offentlig sektor och personalsystemet Heroma.

För att trivas som löneadministratör behöver du tycka om att arbeta med att ge service till andra och ha många kontakter. Vidare förväntar vi oss att du är noggrann, har en förmåga att själv planera ditt arbete och att du trivs med att jobba både självständigt och i team.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Persson
054-540 66 78
Per-Anders Bergman
054-540 65 72
Göran Sjödén
054-540 68 95
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
054-540 00 00
Enhetschef Magnus Ådén
054-540 65 64
Enhetschef Patrik Nilsen
054-540 65 78
Processingenjör Anna Söderlindh
054-540 65 71
Enhetschef Jan Barthelsson
054-540 67 71
Peter Risberg, Vision
054-540 67 76
Enhetschef Eva-Lena Beiron
054-540 68 10

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 32 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024